Examen alleen met auto van de rijschool

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Merlijn

Examen alleen met auto van de rijschool

Bericht door Merlijn »

Ik heb enkele maanden geleden de doorgedreven rijopleiding gevolgd. Op het examen gingen de manoeuvers vlekkeloos. Op de weg maakte ik enkele fouten en daar hebben ze me terecht voor gebuisd. Op die fouten heb ik me grondig geoefend. Ik heb zelfs vier uur extra rijlessen genomen. Dus nu zou ik mijn praktisch examen opnieuw willen afleggen. Maar op de rijschool vertelden ze me dat ik het examen enkel mag afleggen met de auto van de rijschool. Dat zou neerkomen op ongeveer 160 euro (examen + 3 uur begeleiding). Kan ik echt niet het examen opnieuw afleggen met mijn eigen auto? Daar heb ik ook het meeste mee geoefend. En het examen zou me dan 31 euro kosten.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Op onze site vind je onder het topic RIJBEWIJS WIE/WANNEER welke mogelijkheden er allemaal zijn.

Jij hebt gekozen voor MODEL 2 dan dan wordt het examen inderdaad afgelegd met de auto van de rijschool.

Een modelijkheid is (als het daarvoor nog niet te laat is) dat je van model verandert.
(Zie info op de site onder het aangehaalde topic)
Merlijn

Bericht door Merlijn »

Dus ik kan overstappen naar een ander model. Moet ik mijn maneuvers dan opnieuw doen? En nog twee vraagjes. Ik ben onlangs verhuisd. Kan ik via een andere rijschool mijn examen afleggen? Dat zou betekenen dat ik naar een ander examencentrum ga. Gelden mijn maneuvers dan ook nog?

Dank bij voorbaat,
Merlijn
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als je geslaagd bent voor de manoeuvres is dat OK.
Als je van model verandert, zorg dan dat je dit op tijd doet. Voor het vorige model vervalt!!!
Je mag dan examen doen in de centrum dat voor de rijschool bevoegd is.
Plaats reactie