Richtingaanwijzers gebruiken om een rotonde op te rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Amai Linda. Hang maar vlug een sticker in de auto:
Quote: De kapitein verzoekt de opvarenden (behalve de begeleider) zich van elke commentaar te onthouden, of bij de eerstvolgende gelegenheid aan land te gaan.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Richtingaanwijzers gebruiken om een rotonde op te rijden

Bericht door Linda »

Al een paar keer zegt mijn schoonvader dat ik mijn richtingaanwijzer moet geruiken als ik een rotonde oprijd

Nu heb ik dit nog nooit gedaan wel als je die weer afrijd maar niet om op te rijden
Hij heeft me zo aan het twijfelen gebracht dat ik het ook niet meer weet wat nu juist of verkeerd is
Als ik de auto's van de rijschool bezig zie op de baan wel die doen het ook niet

Ik hoop dat jullie me het juiste antwoord kunnen geven
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dag Linda
Quote: Al een paar keer zegt mijn schoonvader dat ik mijn richtingaanwijzer moet geruiken als ik een rotonde oprijd
Eigenlijk zouden begeleiders van jongeren voor ze starten de theorie op de site ook eens moeten doornemen, zodat ze goed weten hoe de regels nu zijn.

Het zit zo:

- Bij het verlaten van een rotonde MOET je de rechterrichtingsaanwijzer gebruiken.
- Bij het oprijden van een rotonde moet je geen richtingsaanwijzer gebruiken. Maar het mag.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Alvast bedankt voor je antwoord

Gelukkig is hij niet mijn begeleider maar als hij dan al is mee rijd dan geeft hij me telkens die opmerking

En gelukkig hebben wij het dan(ik en mijn partner) bij het rechte eind

Weer een pak van mijn hart dat ik het niet verkeerd heb aangeleerd gekregen
Plaats reactie