afhalen voorlopig rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sofie schreef: 9 euro fiscale zegels (te halen in het postkantoor bvb)
Dat is voltooid verleden tijd, mijn beste Sofie.
Quote: Vanaf 1 januari 2006 is het gebruik van fiscale zegels als betaalmiddel voor de procedures rond de rijbewijzen afgeschaft. De verschuldigde bedragen zullen enkel nog via overschrijving, op elektronische wijze of cash kunnen betaald worden.

Het gebruik van de fiscale zegel wordt afgeschaft in volgende gevallen :

De indiening van een aanvraag voor een rijbewijs, een voorlopig rijbewijs, een leervergunning en een internationaal rijbewijs bij de gemeente. (*)

De indiening van een verzoekschrift aan de beroepscommissie in geval van twee maal niet slagen voor het praktisch rijexamen bij de FOD Mobiliteit en Vervoer, Dienst Rijbewijs. (**)

De inschrijving voor het herstelexamen in het kader van het verval van het recht tot sturen bij de FOD Mobiliteit en Vervoer. (**)
(*) Betalingsmodaliteit : overschrijving, op elektronische wijze of cash.

(**) Betalingsmodaliteit : enkel door middel van overschrijvingen.
Bron: Wegwijs in het Verkeersreglement
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

juist, ik moest ze net nog wel gebruiken, gelukkig dat ze dat hebben afgeschaft, is nogal belachelijk
Jim

afhalen voorlopig rijbewijs

Bericht door Jim »

Hoy, ik vroeg mij af wat ik allemaal moet meebrengen naar het stadhuis om mijn voorlopig rijbewijs af te halen. En moet je 2 pasfoto's afgeven of is 1 voldoende?
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

géén zal ook lukken, op je voorlopig rijbewijs (althans hetgene dat ik heb ) staat geen pasfoto, dat is dus pas voor het échte rijbewijs (dat je natuurlijk hopelijk snel zal halen!) Verder heb je nog je bekwaamheidsattest van de rijschool nodig (bij model2), en je identiteitskaart natuurlijk, en 9 euro fiscale zegels (te halen in het postkantoor bvb) Als je model 1 of 3 doet moet je geloof ik ook je begeleiders meenemen omdat die vermeld moeten worden op dat voorlopig rijbewijs...
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

o ja, en het bewijs dat je geslaagd was voor je theorie (bij model 2 staat dat op het bekwaamheidsattest geloof ik)
Plaats reactie