Nieuwe regeling praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Pierre Tremelo

Nieuwe regeling praktijk

Bericht door Pierre Tremelo »

Heren,
Onlangs is in de pers verschenen dat vanaf (ik denk) 1 september 2006 een nieuwe procedure voor de rijopleiding in voege zou treden.
Spijtiggenoeg vind ik hier nergens iets van terug zodat ik mij afvraag of deze nieuwe regeling wel echt in voege zal gaan vanaf voormelde datum.

Welke zijn de grote wijzigingen en waar kan ik hierover de nodige informatie vinden?
Mijn zoon, die op 1 september 2006, 18 jaar oud wordt zou om een opleiding te mogen starten aan de politieschool zo snel mogelijk vanaf 1 september zijn rijbewijs moeten kunnen halen.
Moet hij zich volgens jullie richten op de huidige procedure (als die op 1 september 2006 nog in voege zou zijn natuurlijk) of wacht hij best de nieuwe procedure af?

Hopelijk kan U ons de nodige raadgeving overmaken.
Alvast van harte dank bij voorbaat

Pierre, TREMELO
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Hoi,

het antwoord is simpel. Kijk op deze website onder het kopje praktijkexamen en theorieexamen, daar staat het precies wat er veranderd is en sinds wanneer, ik geloof dat de wijziging als is ingegaan afgelopen september.

Kort gezegd, bij theorie geen zware fouten meer, bij praktijk is een proef weggelaten en vervangen door allerlei checks die je moet doen, hoe uit te stappen, motorolie nakijken, dat soort dingen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ja, maar Pierre vroeg wat er op 1 september 2006 gaat veranderen.

Er zijn al heel wat ballonnetjes opgelaten, maar voor zover ik weet, staat het allemaal nog niet vast wat er precies gaat veranderen, Pierre. Nog even geduld is de boodschap.
Plaats reactie