Keren in een straat
Keren in een straat
Beste Eugeen,
nog een vraag: is het zo dat je bij het keren in een straat niet mooi recht hoeft te staan tussen de opstelling? het gaat hier niet over pakeren maar wel over keren. je hoeft denk ik ook niet helemaal tot vanachter (trottoir) te rijden en er dan terug vooruit uit te rijden. de bedoeling is denk ik???: keren zonder de opstelling te raken en er uit rijden zonder de lijn of trottoir te raken.
heb ik het juist of compleet fout?
Evy
nog een vraag: is het zo dat je bij het keren in een straat niet mooi recht hoeft te staan tussen de opstelling? het gaat hier niet over pakeren maar wel over keren. je hoeft denk ik ook niet helemaal tot vanachter (trottoir) te rijden en er dan terug vooruit uit te rijden. de bedoeling is denk ik???: keren zonder de opstelling te raken en er uit rijden zonder de lijn of trottoir te raken.
heb ik het juist of compleet fout?
Evy
Re: Keren in een straat
Je hoeft inderdaad niet helemaal tot aan het trottoir te rijden, ook niet helemaal recht staan staan bij mijn weten. Als je je auto maar gekeerd krijgt zonder de borduur te rammen En liefst in 3 keer, dus:Evy Verstraeten schreef: Beste Eugeen,
nog een vraag: is het zo dat je bij het keren in een straat niet mooi recht hoeft te staan tussen de opstelling? het gaat hier niet over pakeren maar wel over keren. je hoeft denk ik ook niet helemaal tot vanachter (trottoir) te rijden en er dan terug vooruit uit te rijden. de bedoeling is denk ik???: keren zonder de opstelling te raken en er uit rijden zonder de lijn of trottoir te raken.
heb ik het juist of compleet fout?
Evy
- Vooruit
- Achteruit richting bakens
- Vooruit, maar omgekeerd
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je toch ongeveer "recht" staat (dus dwars op de weg) na het achteruitrijden. Als je bijvoorbeeld nog teveel in de richting van aankomst zou staan, zou je het wel eens moeilijk kunnen krijgen om bij de volgende beweging nog gedraaid te geraken (hangt af van de breedte van de rijbaan en van de wielbasis - afstand tussen vóór- en achterwielen - en de draaicirkel van de auto).
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
dag iedereen,
Ik ben momenteel aan het leren rijden met onze lichte vrachtwagen (een huyndai h200). Deze is te groot om in één keer vlot te keren, ik moet dus telkens een stuk terug achteruit om er dan uit te geraken... Ook moet ik sturen zonder dat ik al vooruit rijdt, om zo mijn bocht te kunnen nemen. Het kan gewoon niet anders. Nu vraag ik mij af of ze daar een probleem van kunnen maken op het examen, wat denken jullie?
Mvg,
een leerling chauffeur
Ik ben momenteel aan het leren rijden met onze lichte vrachtwagen (een huyndai h200). Deze is te groot om in één keer vlot te keren, ik moet dus telkens een stuk terug achteruit om er dan uit te geraken... Ook moet ik sturen zonder dat ik al vooruit rijdt, om zo mijn bocht te kunnen nemen. Het kan gewoon niet anders. Nu vraag ik mij af of ze daar een probleem van kunnen maken op het examen, wat denken jullie?
Mvg,
een leerling chauffeur
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Beste leerling,
De folder van de GOCA vermeldt:
Ik acht het dus wel aanvaardbaar dat voor het keren met dit voertuig meer bewegingen vereist zijn dan met een doorsnee personenwagen, en de examinator dit ook zal erkennen.
De folder van de GOCA vermeldt:
Heb je een Hyundai H200 met korte wielbasis van 3,08 m, dan bedraagt de draaicirkel 11,8 m. Met de lange wielbasis van 3,28 m bedraagt de draaicirkel 12,6 m.Quote: U moet het voertuig keren met zo weinig mogelijk bewegingen.
Ik acht het dus wel aanvaardbaar dat voor het keren met dit voertuig meer bewegingen vereist zijn dan met een doorsnee personenwagen, en de examinator dit ook zal erkennen.