Sneller door de praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neen, niet mogelijk.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Sneller door de praktijk

Bericht door gast »

Ik ga zodadelijk mijn theorie doen en wil dan zo snel mogelijk starten zonder begeleider. Nu het probleem is dat ik zelfstandige ben en 6 dagen op 7 aan het werken ben. Zo 1 dag sluiten is geen probleem 2 dagen ook nog niet maar om aan de 20 uur te komen zou ik 10 dagen minimum 4 uur moeten sluiten (1 uur heen, 2 uur les, 1 uur terug). Is er geen mogelijkheid om die 20 uur op een snellere manier te bekomen? Bv 3 keer 8 uur per dag?
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Het is overigens initieel 18u, dan haal je je voorlopig rijbewijs af, en terwijl je dat hebt moet je de laatste 2u nog doen. Ik geloof dat je normaal gezien maar 2u per dag -van die 18- mag doen, maar ben niet zeker.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Nog afgezien van het feit dat het in principe niet toegelaten is 8 uur les op een dag te volgen, denk ik niet dat zoiets voor een leerling mogelijk is. De lessen vergen daarvoor teveel concentratie. Het is alsof je zou zeggen: kan ik op mijn sluitingsdag niet de hele dag eten, en dan voor de rest van de week niet meer?

Met wat overleg en goede wil van beide kanten moet er wel een lesgever te vinden zijn met wie je tot een overeenkomst kunt komen.
Marissa

Bericht door Marissa »

4 u op een dag mag vb wel, ik heb vb een keer 2 u in de voormiddag en 2 u in de namiddag geweest, of is een paar keer 3 u achter elkaar
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Sneller door de praktijk

Bericht door digital »

Anonymous schreef: Ik ga zodadelijk mijn theorie doen en wil dan zo snel mogelijk starten zonder begeleider. Nu het probleem is dat ik zelfstandige ben en 6 dagen op 7 aan het werken ben. Zo 1 dag sluiten is geen probleem 2 dagen ook nog niet maar om aan de 20 uur te komen zou ik 10 dagen minimum 4 uur moeten sluiten (1 uur heen, 2 uur les, 1 uur terug). Is er geen mogelijkheid om die 20 uur op een snellere manier te bekomen? Bv 3 keer 8 uur per dag?
Beste Gast, je mag bij 2 x 2 uur les volgen per dag op voorwaarde dat er minstens 1 uur ertussen blijft. Een andere oplossing is dat je de lessen 's avonds neemt. Dan hoef je je zaak maar 1 uur vroeger af te sluiten of zelfs misschien niet.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

In Nederland halen veel mensen in 2 weken hun rijbewijs met de ANWB rijopleiding en de slagingspercentages zijn nog hoger dan bij mensen die een half jaar meer dan 30 uur les hebben gevolgd (blijkt uit de officiële cijfers allemaal na te lezen). Bij die rijopleiding heb je tientallen uren les in 2 weken en gebruiken ze ook vaak rijsimulatoren (met echte autocabine) om de basisbediening te leren, dat neemt veel druk weg en de computer kan analyseren wat er fout gaat en extra geoefend moet worden, bovendien kan je de moeilijke situaties dan ook veel frekwenter herhalen dan op de openbare weg. Uiteraard gaan ze ook veel de echte weg op. jullie kunnen daar meer over vinden op www.ANWB.nl. Spijtig genoeg moet je daarvoor in Nederland wonen dus helaas niet mogelijk voor jouw. Misschien kan het wel in Duitsland of Frankrijk als je dat zou combineren met vakantie, geen idee maar je zou eens kunnen kijken.

Anyway, het feit dat er in nederland elk jaar zoveel leerlingen op die manier hun rijbewijs halen geeft aan dat het prima kan, spijtig genoeg loopt de belgische wetgever evenals de belgische rijscholen wat achter op dat vlak... no offense. Maar misschien wel een ideetje voor de entrepeneurs onder de rijscholen om dat eens voor te leggen aan het ministerie van mobiliteit.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

nog efkes een directere link naar de rijopleiding toegevoegd.
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... ng.nl.html

Check it out.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een Nederlandse gast schreef: misschien wel een ideetje voor de entrepeneurs onder de rijscholen om dat eens voor te leggen aan het ministerie van mobiliteit.
Afbeelding

Ik weet niet in hoeverre je de Belgische situatie kent, maar het ministerschap van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer is al geruime tijd een ramp voor de rijscholen.

Isabelle Durant was de rijscholen niet gunstig gezind. Haar opvolger, Bert Anciaux, is over het DHL-dossier gestruikeld en heeft de functie maar zeer korte tijd waargenomen. Renaat Landuyt heeft van bij het begin niets onverlet gelaten om de rijscholen te kelderen.

De toekomst van de rijscholen ligt achter ons tot Europa eindelijk eens wat flinke oorvijgen zal uitdelen.
Plaats reactie