Herkansing rij-examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Princess

Herkansing rij-examen

Bericht door Princess »

Hallo,

Na 20 uurtjes les (model 2) ben ik vorige maand gebuisd op mijn eerste kans tot het verkrijgen van mijn rijbewijs.

Manoeuvres waren geen enkel probleem dus daar ben ik alvast geslaagd.

Komende woensdag zal ik een 2de poging doen om mijn rijbewijs te halen. Ik moet dus enkel het gedeelte op de weg doen.
(Vorige keer had ik een fietser van rechts geen voorrang gegeven - enorm domme fout )

Voorlopig zie ik het nog volledig zitten, omdat die voorrang van rechts mijn enigste opmerking was. Dus nu gewoon NOG meer opletten en NOG beter rijden. Maar ik had alleen nog de volgende vraag

Hoe zal die herkansing verlopen?

Zal ik opnieuw voorafgaande controles moeten uitvoeren + zal ik opnieuw de helling moeten oprijden?

Alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Hoe zal die herkansing verlopen?

Zal ik opnieuw voorafgaande controles moeten uitvoeren + zal ik opnieuw de helling moeten oprijden?

Alvast bedankt
Ja dat moet je maar dat kan normaal geen groot probleem zijn denk ik.

Ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Princess

Bericht door Princess »

Vorige keer deed ik de helling zonder handrem, zal ik hem deze keer eens met doen. Maar het zal dus inderdaad geen probleem vormen. -hoop ik -

Bedankt voor het (snelle) antwoord en blijf vooral voortdoen met deze site en dit forum want het helpt zéér véél (toekomstige) weggebruikers.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Princess schreef: Vorige keer deed ik de helling zonder handrem, zal ik hem deze keer eens met doen.
Zéér goed idee, Princess. Het zal véél gemakkelijker gaan. Je hoeft dan alleen maar te luisteren naar de motor terwijl je de koppeling laat opkomen: handrem niet te vroeg lossen (wagen bolt achteruit), maar van zodra je hoort dat het motortoerental iets vermindert (koppeling grijpt aan), niet te laat (motor blokkeert).
Quote: blijf vooral voortdoen met deze site en dit forum want het helpt zéér véél (toekomstige) weggebruikers.
We hopen dat ook diegenen die hun rijbewijs al behaald hebben, onze site zullen blijven bezoeken. Om op de hoogte te blijven van de voortdurende veranderingen aan de verkeerswetgeving. En om hun praktische vaardigheden uit te breiden met vragen die daaromtrent onvermijdelijk zullen rijzen na het behalen van het rijbewijs. Zo behoudt de investering in het rijbewijs niet alleen haar waarde, maar neemt de kennis zelfs nog toe. Want zoals in zovele andere domeinen, kun je ook in het verkeer niet meer tot op je 60ste behoorlijk mee met wat je op je 20ste geleerd hebt: geregelde herhaling en bijscholing is de boodschap.
Princess

Bericht door Princess »

Ik heb zonet mijn herkansing gedaan en ik ben geslaagd!

De helling oprijden heb ik opnieuw moeten doen, inderdaad -met handrem deze keer-.

Maar de voorafgaande controles heb ik dus niet meer moeten doen, want die horen niet bij het gedeelte van de openbare weg.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Die helling oprijden, dat mag je toch kiezen hé, met welke methode je de helling oprijdt? Bij mij lukt het pakken better zonder handrem &amp zonder gas geven (met de auto van de rijschool dan toch)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Princess,
Quote: Ik heb zonet mijn herkansing gedaan en ik ben geslaagd!
Proficiat.

@ sofie
Quote: Die helling oprijden, dat mag je toch kiezen hé, met welke methode je de helling oprijdt?
Dat mag je inderdaad zelf kiezen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sofie schreef: Bij mij lukt het pakken better zonder handrem &amp zonder gas geven


Kan ik van jou eens een uurtje rijles krijgen, Sofie?
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

'k weet het niet, maar kan het er ook niet aan liggen dat de auto van de rijschool n'n dieseltje is? Tof dingetje. 'k denk dat het me met de auto (naft) waar ik nu mee oefen ook moeilijk zou lukken zonder handrem
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Bovenstaand antwoord is van mij, geen idee hoe't komt dat ik plots uitgelogd was...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Jozef schreef:
Sofie schreef: Bij mij lukt het pakken better zonder handrem &amp zonder gas geven


Kan ik van jou eens een uurtje rijles krijgen, Sofie?
@ Jozef,

Waarom zou dat niet kunnen
Als je werkt met het rempedaal (zonder handrem) en je hebt een diesel kan dat perfect zonder je gaspedaal aan te raken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny schreef: Waarom zou dat niet kunnen
Als je werkt met het rempedaal (zonder handrem) en je hebt een diesel kan dat perfect zonder je gaspedaal aan te raken.
Natuurlijk kan het.

Alleen: op het ogenblik dat de koppeling aangrijpt, zal het toch al lage stationaire toerental van de motor nog verder verlagen. Het volstaat de koppeling een klein beetje te ver te laten opkomen om de motor te blokkeren.

Bovendien: ik kan het niet over mijn hart krijgen een motor bij zo een laag toerental aandrijfkracht te laten leveren. Daar is hij echt niet voor gebouwd. Bekijk maar eens een koppelcurve in de buurt van het stationaire toerental.

Afbeelding
Koppelcurve = Drehmoment
Plaats reactie