Basics model 3

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Basics model 3

Bericht door gast »

Hoi,

Enkel vraagjes over het voorlopig autorijbewijs model 3:

6 oktober is mij die afgeleverd...

Mag ik dan vanaf 6juli mijn praktijk examen gaan afleggen?

Hoeveel keer mag ik herkansen? , stel dat ik 3 keer mag herkansen, wat als ik er dan nog niet door ben? Ik veronderstel dat je voor elke nieuwe kans weer 4-6weken moet wachten?

Wat na al je herkansingen ? ... wat zijn dan de opties.

groeten
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste "gast"

Kijk even op onze site onder het topic RIJBEWIJS WIE/WANNEER
Het staat daar allemaal uitgelegd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste gast,

In het vervolg liever een naam gebruiken aub
Hoeft geen echte naam te zijn en het kost je niets.

Het voordeel daarvan is dat je dan een e-mail krijgt vanaf het moment dat er een antwoord op je vraag verschijnt.

Voor ons is het ook gemakkelijker ,want als we iedereen met "gast" moeten aanspreken weten we soms niet meer wie wie is

Quote: Goed om weten:

Praktijkexamen twee keer mislukt:
a. Als je voorlopig rijbewijs nog geldig is, moet je na 2 mislukte examens met model 3: 4 uur (2 lessen van 2 uur) praktijk volgen in een erkende rijschool. Daarna mag je opnieuw inschrijven voor een praktijkexamen. Ben je dan nog niet geslaagd en is je voorlopg rijbewijs nog geldig, dan mag je examens afleggen tot je voorlopig rijbewijs vervalt. Daarna moet je opnieuw 4 uur praktijkles volgen. Daarna mag je onbeperkt herkansen.
b. Als je voorlopig rijbewijs vervallen is na je twee eerste examenkansen, moet je 8 uur praktijk volgens in een rijschool (4 lessen van 2 uur). Je moet na die lessen geen stage meer doorlopen en het praktijkexamen zal normaal aansluiten op je lessen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie