Steeds te laat!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo driver,

Het gebeurd soms dat je leraar omdat hij met zijn vorige leerling misschien ergens in de file stond een paar minuten te laat kan zijn.
Maar 15 tot 20 minuten lijkt me al veel en zeker omdat je dit dus al blijkbaar 2 maal hebt meegemaakt.
Quote: dan zegt hij dat hij zich eerst nog wil opwarmen
Dit vindt ik dus grof van je leraar, je betaald 50 euro per uur om les te krijgen dus als hij zich wil opwarmen moet hij dat maar voor je les begint doen en niet tijdens je les.
Quote: Gebeurd dit vaker of moet ik hem hierover inlichten? En hoe doe je dat op subtiele wijze?
Je kunt hem er gerust van op de hoogte brengen dat je niet tevreden bent en als hij je afwimpelt zou ik zelfs naar zijn verantwoordelijke stappen.

(Wel best eerst hem aanspreken en dan pas zijn verantwoordelijke, niet andersom.)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Driver

Steeds te laat!!

Bericht door Driver »

Hallo, ik heb al 2 lessen gevolgd en mijn lesgever begint steeds te laat met de lessen. Ik ben altijd op tijd en dan zegt hij dat hij zich eerst nog wil opwarmen(koud weer, ik weet het). Bovendien eindigen de lessen te vroeg en zo ben ik toch ongeveer 15-20 minuten verloren per les. Gebeurd dit vaker of moet ik hem hierover inlichten? En hoe doe je dat op subtiele wijze?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je betaalt voor een les van één of twee uur en dan heb je natuurlijk recht op 60 of 120 minuten.

Je moet natuurlijk niet met een chronometer naast je lesgever staan, maar als hij elke les 15 tot 20 minuten te weinig geeft, dan moet je wel dringend ingrijpen.

Je moet daar geen angst voor hebben. Desnoods zeg je maar dat je van je papa moet vragen of voor die verloren tijd korting gegeven wordt of er een extra gratis lesuur voorzien wordt.

Wacht wel niet tot de laatste les om dat te doen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Patte,
Quote: Bijgevolg zou men een tijdsmarge moeten inbouwen! Zo gebeurt dit minder tot niet!
Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn maar het probleem is, dat een leraar zo een 4 of 5 leerlingen per dag krijgt stel dat hij per leerling een marge van een 10 tot 15 minuten zou moeten inbouwen.

Stel ik me de vraag "wie gaat dat betalen "

1) De leerling Beter niet, voor hem/haar is het al duur genoeg
2) De rijschool Dat durf ik niet aan mijn baas te vragen
3) De leraar die dan maar onbetaald een uur moet langer blijven Een praktijkleraar is zo al onderbetaald dus denk ik niet dat die staat te springen voor onbetaalde overuren.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Benny Stinkens schreef: Hallo driver,

Het gebeurd soms dat je leraar omdat hij met zijn vorige leerling misschien ergens in de file stond een paar minuten te laat kan zijn.
Maar 15 tot 20 minuten lijkt me al veel en zeker omdat je dit dus al blijkbaar 2 maal hebt meegemaakt.
Zoals Benny aanhaalde kan dit inderdaad gebeuren. Doch bij herhaling is het u die het slachtoffer wordt van dit alles. Dit wetende dat ook jij hetzelfde bedrag moet betalen als de leerling die voor u heeft getracht te rijden...
Het kan altijd dat er een file of ongeval zich voordoet waarbij je in de onmogelijkheid bent (in naam van de begeleider) om op tijd terug te zijn om de volgende lessen aan te vatten. Doch moet men hiermee steeds trachten rekening te houden dat dit ten allen tijde mogelijk is. Bijgevolg zou men een tijdsmarge moeten inbouwen! Zo gebeurt dit minder tot niet!
Benny Stinkens schreef: (Wel best eerst hem aanspreken en dan pas zijn verantwoordelijke, niet andersom.)
Inderdaad is het deze volgorde dat men moet hanteren! Héél belangrijk moest de begeleider erg gesteld zijn op zijn ego...
Plaats reactie