gebuisd op theorie examen (12 fouten) / eerst praktijklessen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Witch

gebuisd op theorie examen (12 fouten) / eerst praktijklessen

Bericht door Witch »

Hallo

Deze maand heb ik mijn theorieexamen afgelegd. Helaas was ik gebuisd had 12 fouten. Dus besloot ik me in te schrijven voor theorielessen.

Helaas konden de theorielessen niet doorgaan wegens te weinig opkomst.

Nu zei de persoon van de rijschool, dat ik eerst ook praktijklessen kon volgen en nadien theorieexamen weer kon gaan doen.

IK vind dit heel raar. Klopt hetgeen wat die heer zegt? Kan dit?
Indien ja, wat na de rijlessen? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een voorlopig rijbewijs word toegekend aan iemand die er niet door is voor de theorie ...

Graag een antwoord.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Welkom Witch,

Quote: Nu zei de persoon van de rijschool, dat ik eerst ook praktijklessen kon volgen en nadien theorieexamen weer kon gaan doen.

IK vind dit heel raar. Klopt hetgeen wat die heer zegt? Kan dit?
Ja hoor deze persoon spreekt de waarheid, je kunt al praktijklessen volgen voor dat je geslaagd bent voor je theorieexamen.
Quote: Indien ja, wat na de rijlessen? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een voorlopig rijbewijs word toegekend aan iemand die er niet door is voor de theorie ...
En ook wat jij schrijft dat klopt. dat wil dus zeggen dat je wel je praktijklessen al kunt volgen maar als je die genomen hebt zul je alsnog eerst moeten slagen op je theorieexamen alvorens je je voorlopig rijbewijs kunt krijgen.

Dit wordt regelmatig gedaan door mensen die gehaast zijn.

Ik wens je alvast veel succes
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Een van die gehaaste mensen was ik.
Ik ben eind juni begonnen met praktijklessen en heb dus op 10 werkdagen (dus 20u rijlessen) leren rijden. Mijn theorie-examen heb ik afgelegd op de dag van mijn laatste praktijkles... s Morgens ben ik mijn theoretisch examen gaan afleggen en om 16u in de namiddag heb ik mijn laatste praktijkles gehad. Ik heb op die manier dus op 2 weken tijd mijn voorlopig rijbewijs behaald. Dan ben ik begonnen aan mijn stage van 3 maand en sinds 25 oktober heb ik mijn 'echt' rijbewijs.(jaja van de 1e keer geslaagd...)

Haast en spoed was in dit geval dus wel goed...
Plaats reactie