agressie op de baan

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
etienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2016, 17:55

agressie op de baan

Bericht door etienne »

Hallo,

ik ben mijn plus dochtertje aan het leren rijden. Ze rijdt heel goed, en oefent heel veel. Ze moet ook telkens van mij rijden als we weg gaan. Laatst reed zij naar Leuven, maar dan kom je in de werken waar maar 70 is toegelaten wat op plaatsen zelfs overgaat naar 50 ( aan de opritten) Zij hield haar mooi aan de snelheid maar een vrachtwagen die zich niet aan de snelheid hield ging vlak achter ons rijden, toeteren. Dit is niet leuk als iemand aan het leren is. Hier in Hasselt in de binnenstad is de snelheid verlaagt naar 30 en in de fietsstraten ondervinden we vaak mensen die het nodig vinden om te claxonneren. Ik kan toch moeilijk zeggen tegen haar : de regels zeggen hier mag je 30 rijden maar de meesten doen het niet!!!
Hoe gaan jullie om met zulke situaties? Ik kan me heel kalm houden maar dit vind ik er wel over.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: agressie op de baan

Bericht door Inazuma »

etienne schreef: 22 sep 2021, 15:11 Ik kan toch moeilijk zeggen tegen haar : de regels zeggen hier mag je 30 rijden maar de meesten doen het niet!!!
Kan je toch perfect wel zeggen :?:

Hoe gaan jullie om met zulke situaties? Ik kan me heel kalm houden maar dit vind ik er wel over.
Ik heb bij snelwegwerken ooit mijn snelheid langzaam aangepast aan de volgafstand van de bus er achter:
We stonden stil ...

Na de 2de keer snapt die chauffeur het plots wel :mrgreen:
etienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2016, 17:55

Re: agressie op de baan

Bericht door etienne »

Kan je toch perfect wel zeggen :?:
als je een auto op de snelweg aan het inhalen ben tegen 120 km/uur en er komt iemand achter jou in je gat flikkeren met de lichten ga je dan ook sneller rijden.

Regels die opgelegd zijn dienen gevolgd te worden! De snelheidsborden staan er niet voor niets en ze worden daar tijdig aangegeven.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: agressie op de baan

Bericht door GRO »

Jij leert je dochter rijden volgens de regels, dat is prima. Als anderen die regels niet willen volgen, is dat hun probleem. Van eventueel getoeter moet je dochter zich niets aantrekken.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: agressie op de baan

Bericht door Rafael »

etienne schreef: 23 sep 2021, 16:35
Kan je toch perfect wel zeggen :?:
als je een auto op de snelweg aan het inhalen ben tegen 120 km/uur en er komt iemand achter jou in je gat flikkeren met de lichten ga je dan ook sneller rijden.

Regels die opgelegd zijn dienen gevolgd te worden! De snelheidsborden staan er niet voor niets en ze worden daar tijdig aangegeven.
Ik vermoed dat je Inazuma's opmerking verkeerd opvat. Je kan perfect tegen je dochter zeggen dat ze de regels goed toepast, maar dat er velen zich daar niets van aantrekken. Ik kan me niet inbeelden dat Inazuma bedoelt dat je je dochter moet opdragen om de regels ook te negeren :wink:
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: agressie op de baan

Bericht door Inazuma »

Rafael schreef: 26 sep 2021, 10:46 Ik vermoed dat je Inazuma's opmerking verkeerd opvat. Je kan perfect tegen je dochter zeggen dat ze de regels goed toepast, maar dat er velen zich daar niets van aantrekken. Ik kan me niet inbeelden dat Inazuma bedoelt dat je je dochter moet opdragen om de regels ook te negeren :wink:
Voilà ...
etienne
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2016, 17:55

Re: agressie op de baan

Bericht door etienne »

Voilà ...
Gelukkig. Maar het is niet leuk dat er zulke mensen zijn die het leuk vinden om iemand die aan het leren is te willen opjagen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: agressie op de baan

Bericht door de rijprof »

Zelfs als ervaren bestuurder word je soms opgejaagd als je je aan de regels houdt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie