Rijden met begeleider en model 2

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Rijden met begeleider en model 2

Bericht door Danny268 »

Ik doe bij de rijschool Model 2 en had een vraagje
mag ik thuis met mijn vader ook leren autorijden ? zoja wat is er allemaal nodig om dit te mogen doen ??

Grtz
Danny
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

MODEL 2

Je mag ofwel

* Alleen rijden.

* Ook mag iemand naast u zitten die:
- Een rijbewijs heeft (heeft geen belang hoelang)
- Minstens 24 jaar oud is. (Vader, moeder, vriend, gebuur...)
- Wordt niet bij op uw voorlopig rijbewijs vermeld.

* Als er iemand naast u zit (zoals hierboven vermeld), dan mag er ook nog 1 persoon op de achterbank zitten die jonger is dan 24 jaar en al of niet een rijbewijs heeft.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Bericht door Danny268 »

ik heb mijn vraag niet duidelijk gesteld denk ik

ik ben momenteel nog aan het lessen bij de rijschool, maar kan ik dan nog met mijn vader ook lessen ( dus voordat ik de 18u rijschool heb gedaan )
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je moet natuurlijk als je begint weten met welk model je wil beginnen.

Stel dat je wil beginnen met MODEL 2 (zoals je schrijft: dan moet je eerst de praktijklessen volgen in de rijschool.

Pas daarna krijg je een voorlopg rijbewijs en mag je op de baan al of niet alleen.

Wil je een ander model nemen, dan vind je hierover de uitleg op deze site onder RIJBEWIJS WIE/WANNEER.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Bericht door Danny268 »

ik wil model 2 doen ( wat ik nu dus doe )

maar ik wou met mijn vader ook rijden zodat ik meer ervaring en minder fouten zal maken bij de rijschool en later dan ook wanneer ik alleen mijn stage mag doen ..

maar dit mag dus niet als je model 2 hebt ?
dus alleen met de rijschool rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je vader mag zeker met je mee rijden, maar jij mag pas op de baan als jij je voorlopig rijbewijs hebt. En dat kun je pas krijgen nadat je de praktijklessen hebt gevolgd.

Wil je met minder uren praktijklessen, maar met je vader als begeleidier leren rijden, dan moet je niet MODEL 2 nemen maar MODEL 1

De titel van je vraag is: "Rijdel met begeleider met model 2".
Met MODEL 2 leer je rijden zonder begeleider.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Bericht door Danny268 »

oke bedankt voor je antwoorden

ik weet dat nadat ik het nodige uren heb gedaan met model 2 en 18j ben dat ik alleen mag rijden en geen begeleider nodig heb.

ik dacht dat ik misschien nog extra kon leren rijden met mijn vader voor dat ik die uren heb gedaan, want mijn begeleider van het rijschool heeft eerst een 6 tal uren met mij gereden en last dan een pauze van een aantal weken in om dan de rest te doen ( ik ben pas 18 op 1 februari )
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wat je ook zou kunnen doen:

Je hebt nu 6 uren praktijk gehd.

Stel dat je beslist om eerst MODEL 1 te nemen, dan moet je nog 2 uren praktijk volgen voor je een voorlopig rijbewijs krijgt. Na die twee uren kan je met je vader als begeleider leren rijden.

Stel dat je 2X examen gaan doen bent en het is nog niet gelukt, dan kan je op dat moment overschakelen naar MODEL 2.
Dan moet je nog enkele extra uren praktijk volgen en kan je vader eventueel nog altijd meerijden als toerist.

Het veranderen van MODEL 1 naar MODEL 2 moet je dan wel doen, voor de periode dat het MODEL 1 geldig was vervalllen is.
Danny268
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2005, 00:00

Bericht door Danny268 »

ik hou het wel bij die model 2 zo heb ik het vlugst mijn rijbewijs en kan ik ook alleen rijden bij mijn stage

menne pa zal blij zijn, want hij denkt altijd dat het ruzie zal zijn als we samen zouden rijden :p

ik zal maar tevreden moeten zijn met de instructeur alleen :d
maar het is echt een goeie !

ik dacht eerst dat het een hele strenge was ( was al een redelijk oude persoon ) , maar is echt een goeie kerel , alleen vergeet ik zijn naam altijd
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Danny268 schreef: alleen vergeet ik zijn naam altijd
Zeg volgende keer dan maar "Dag Fonske", hij zal je wel verbeteren als het niet juist is.
Plaats reactie