Verlopen theorie tijdens voorlopig rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Verlopen theorie tijdens voorlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

Dag iedereen,

In juli 2022 verloopt de theorie van mijn rijbewijs. Tot nu toe had ik steeds het rijbewijs m36 maar deze week heb ik 20u rijles behaald bij de rijschool en ga ik dit rijbewijs inwisselen voor de 18m versie.

Is dit nieuwe rijbewijs 18m dan geldig tot juli 2022 of toch 1,5 jaar? Moet ik mijn theoretisch examen opnieuw doen VOOR juli 2022 als ik erna mijn praktisch examen wil doen (uiteraard binnen de termijn van die 1,5 jaar)?

Is het geldig zijn van de theorie op je voorlopig rijbewijs enkel een voorwaarde voor het afleggen van een examen of ook voor het rijden zelf?

Alvast bedankt!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verlopen theorie tijdens voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: 08 sep 2021, 20:28 In juli 2022 verloopt de theorie van mijn rijbewijs.
Theorie examen is 3 jaar geldig ... als het niet opnieuw verlengd wordt

Dat is dus nog te bezien
Voorlopig is dat ook de "vervaldatum"
Is dit nieuwe rijbewijs 18m dan geldig tot juli 2022 of toch 1,5 jaar?
Je nieuwe voorlopige rijbewijs is 18 maanden / 1,5 jaar geldig

Normaal moet je opnieuw theorie doen, als je na juli 2022 praktijk examen doet - nog te bezien dus of daar wat aan verandert.
Moet ik mijn theoretisch examen opnieuw doen VOOR juli 2022 als ik erna mijn praktisch examen wil doen (uiteraard binnen de termijn van die 1,5 jaar)?
Als het nodig is, moet je dat voor het examen doen
Is het geldig zijn van de theorie op je voorlopig rijbewijs enkel een voorwaarde voor het afleggen van een examen of ook voor het rijden zelf?
Theorie moet nog geldig zijn om examen te doen, niet om rond te rijden ... :wink:
Plaats reactie