Mag ik met twee auto's leren rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Queentjeuh
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2005, 00:00

Bericht door Queentjeuh »

Bovenste bericht is van mij
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Quote: Denk je dat het te doen is op een dikke 2 weken ?
Dat ik elk manoeuver perfect kan uitvoeren ?
Als je elke dag voldoende oefent: zeker en vast, geen probleem.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Oefening baart kunst: ik was de eerste keer gebuisd voor het achteruit parkeren (te ver van de kant geparkeerd) met een wagen mét servostuur. Tegenwoordig doe ik het dagelijks met een wagen zonder servostuur en het gaat vanzelf.

Voor elk maneuvre is er trouwens een theorie om het maneuvre perfect uit te voeren (genre: rijden tot de zijspiegel aan die paal komt, dan afdraaien rijden tot je een bepaalde paal in je zijspiegel ziet, ...). Als je die richtlijnen perfect volgt, voer je je maneuvres uit als een robot: elke keer opnieuw perfect. Let wel! ze zijn enkel te gebruiken in de ideale omstandigheden zoals je ze op het examencentrum ziet (vlak wegdek, rechte poortjes, ...) in de werkelijke wereld ben je er iets minder mee. Ik ben trouwens alle theorie al vergeten, ik doe alles op feeling.
Al deze richtlijnen heb ik ooit geleerd op een oefenterrein ergens in Kontich, vlak bij het examencentrum.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

@ Queentjeuh
Leuke avatar.
Quote: Ik ben 3 keer naar oefenterreinen gegaan met begeleiders van mijn rijschool ( €10 per uur ) en NIEMAND heeft moeite gedaan om me te helpen. Ik heb van de instructeurs geen raad gekregen : ' Jij gaat moeten
gokken op je examens
Een instructeur die daar met zijn leerling is gaat natuurlijk niet kunnen helpen, dat zal de leerling niet op prijs stellen die €45 per uur moet betalen.
Als daar andere begeleiders waren dan vind ik het wel wat vreemd dat ze niet hielpen. Ik zit tenminste zo in elkaar dat ik mensen help wanneer ze hulp nodig hebben en het niet belachelijk veel tijd en moeite kost.
Behandel een ander zoals jij door die ander behandelt wilt worden is één van mijn motto's.
Quote: Mijn armen waren op een bepaald moment gewoon volledig overspannen en een vrouwelijke instructeur die ook nog ergotherapeut was heeft mijn armen nog willen masseren
Jij hebt dat toch niet afgestaan, he
Queentjeuh
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2005, 00:00

Bericht door Queentjeuh »

Vandaag eerste keer met mijn nieuw autootje manoeuverkes gon doen,
en het is eigelijk vre goe gelukt
GEEN PIJN AAN MIJN ARMPJES

Ik ben ergens gaan oefenen deze keer waar geen instructeurs waren en je dus ook niet moest betalen. Stonden daar zo 2 ongeveer 14 jarigen gewoon iedereen uit te maken ...

Mijn pa liet me in het begin zien hoe alles moet en mijn commentaar was :
' ge moet er nie staan op kijken eh '
Kben de enige die gereageerd heeft op hun onzin dat ik wel later eens zou komen lachen als het aan hen was.
En ze zijn maar vertrokken .... hoe zielig

Enfin ... nog 1 week en 3 dagen te gaan et c'est le moment suprème

Kheb wel nog 1 vraagje ...
hoe zit dat nu met zone 30 ?
Is die wet al ingevoerd dat je 50 mag in weekends en na schooluren ?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Queentjeuh schreef: Kheb wel nog 1 vraagje ...
hoe zit dat nu met zone 30 ?
Is die wet al ingevoerd dat je 50 mag in weekends en na schooluren ?
Men was dat enkel van plan voor de zones 30 schoolomgeving

Afbeelding
Afbeelding

niet voor de andere zones 30.

Afbeelding

Het plan is evenwel nog niet uitgevoerd. Aan de politieagenten werd gevraagd in de zones 30 schoolomgeving buiten de schooluren niet te verbaliseren voor het overtreden van de maximum toegestane snelheid van 30 km/h, maar voor zover ik weet, is er niets dat een politieagent belet om dat toch te doen ik vertrouw er dus niet op.
Plaats reactie