voorlopig rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Dat is grotendeels te zien welk model je volgt. Volg je alles met de rijschool (model 2) of slechts een deel en de rest met eigen begeleiding (model 1 of model 3)?

Je krijgt zowiezo je voorlopig rijbewijs ingeval model 1 of model 2 maar op t moment dat je je praktijklessen hebt beëindigd volgens ik weet.

Maar de moderators op dit forum zullen je wellicht een duidelijker antwoord kunnen geven...
blub

Bericht door blub »

[quote="lieken"]Dat is grotendeels te zien welk model je volgt. Volg je alles met de rijschool (model 2) of slechts een deel en de rest met eigen begeleiding (model 1 of model 3)?

Ik ga model 2 volgen!
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Dan krijg je -net als ik- pas nadat je de lessen hebt voltooid van je rijschool een attest om je voorlopig rijbewijs aan te vragen.

Dat moet je dan aanvragen op de gemeente en dat blijft 3 jaar geldig. Binnen die 3 jaar moet je dan je praktijkexamen afleggen.

Als je nog een vraag hebt, vuur ze maar af. Vermits ik hetzelfde model heb gevolgd, ben ik een ervaringsdeskundige...
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door digital »

blub schreef: Ik heb mijn theorie-examen afgelegd en ben geslaagd. Nu ga ik lessen pakken met de rijschool. Nu wou ik weten of je het voorlopig rijbewijs moet afhalen op 't gemeentehuis vóór je de praktijklessen aanvangt of erna?
Model 1: voorlopig rijbewijs kun je afhalen na 8 uur praktijk gevolgd te hebben. Je krijgt een attest van de rijschool.
Model 2: voorlopig rijbewijs kun je afhalen na 18 uur praktijk gevolgd te hebben en op voorwaarde dat je bekwaam genoeg bent om alleen te sturen. Je krijgt een bekwaamheidsattest van de rijschool.
Model 3: je kunt onmiddellijk je voorlopig rijbewijs afhalen met het formulier dat je meekrijgt als je geslaagd bent voor het theorie-examen.

Voor alle modellen moet je minstens 18 jaar zijn op de dag dat je je voorlopig rijbewijs gaat afhalen.
blub

voorlopig rijbewijs

Bericht door blub »

Hallo,

Ik heb mijn theorie-examen afgelegd en ben geslaagd. Nu ga ik lessen pakken met de rijschool. Nu wou ik weten of je het voorlopig rijbewijs moet afhalen op 't gemeentehuis vóór je de praktijklessen aanvangt of erna?

Mercikes!
blub

Re: voorlopig rijbewijs

Bericht door blub »

Dankjewel voor de info!!
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Meer uitleg over die termijnen vind je in het onderdeel op deze site: RIJBEWIJS WIE/WANNEER.

Ik denk dat je daar alles vindt wat je erover weten wil.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: 3 jaar geldig? Ik dacht dat je binnen de 6 maand examen moest afleggen??
De positieve uitslag van het theorie-examen blijft 3 jaar geldig.
Dit wil zeggen, nadat je geslaagd bent voor je theorie-examen heb je drie jaar om een rijbewijs te behalen.

Begin je met je praktijk, dan kies je voor één van de bestaande modellen. Afhankelijk van dat model heb je x maanden tijd om je examen te gaan afleggen.

Blijkt het niet te lukken, dan mag je 1 X van model verwisselen, voor het vorige vervallen is.
(Uitgezonderd de vervroegde opleiding. Dat mag wel vervallen zijn).
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

lieken schreef: Dan krijg je -net als ik- pas nadat je de lessen hebt voltooid van je rijschool een attest om je voorlopig rijbewijs aan te vragen.

Dat moet je dan aanvragen op de gemeente en dat blijft 3 jaar geldig. Binnen die 3 jaar moet je dan je praktijkexamen afleggen.

Als je nog een vraag hebt, vuur ze maar af. Vermits ik hetzelfde model heb gevolgd, ben ik een ervaringsdeskundige...
3 jaar geldig? Ik dacht dat je binnen de 6 maand examen moest afleggen??
Plaats reactie