Vereist KW motor

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Cornelis Geert

Vereist KW motor

Bericht door Cornelis Geert »

Geachte?

Indien de eigen motor waarmee je een examen gaat afleggen geen aanduiding heeft(inschrijvingsformulier+gelijkvormigheidsformul.)van het aantal KW,daar de motor 15jaar oud is, wat dan?

Is dan het gewicht van de motor X 0,16(kw/kg)?

Wie bepaald of de motor genoeg of niet te veel KW heeft?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Quote: Koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs

Artikel 35

Om toegelaten te worden tot het praktische examen voor het behalen van een rijbewijs geldig voor de categorie A3, A, B of B+E, legt de kandidaat voor:

...

3° het verzekeringsbewijs inzake de burgerlijke aansprakelijkheid voor het voertuig waarmee hij zich aanbiedt

4° behalve wanneer het gaat om een voertuig van de categorie A3, het inschrijvingsbewijs van het voertuig en het groene keuringsbewijs van het voertuig als dat onderworpen is aan de technische controle en, in voorkomend geval, van de aanhangwagen

...
Vergeet het dus maar om met die motorfiets het praktisch examen af te leggen!
platte

kw

Bericht door platte »

beste, de kw van een motor, wat houd dit in eigelijk?
zijn dit de pk's of dergelijk? kweetet, miss wat belachelijk vraag, maar ik krijg verschillende antwoorden dus nu weet ik het niet meer!
alvast bedankt!
Rubn

geen kw op de papieren ??

Bericht door Rubn »

Ik zou graag een motor kopen voor 25 kw te gaan rijden.
Maar op de papieren en op het inschrijvingsbewijs staan er geen kw ingevuld. Het betreft een kawasaki klr 600 uit 1986. Waar zou ik dit kunnen navragen? Mvg Rubn (t_vrak@hotmail.Com)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re:

Bericht door Stefan Peeters »

Jozef schreef:
Quote: Koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs

Artikel 35

Om toegelaten te worden tot het praktische examen voor het behalen van een rijbewijs geldig voor de categorie A3, A, B of B+E, legt de kandidaat voor:

...

3° het verzekeringsbewijs inzake de burgerlijke aansprakelijkheid voor het voertuig waarmee hij zich aanbiedt

4° behalve wanneer het gaat om een voertuig van de categorie A3, het inschrijvingsbewijs van het voertuig en het groene keuringsbewijs van het voertuig als dat onderworpen is aan de technische controle en, in voorkomend geval, van de aanhangwagen

...
Vergeet het dus maar om met die motorfiets het praktisch examen af te leggen!
Jozef, ik denk wel dat Geert een inschrijvingsbewijs heeft voor zijn motor; enkel zal het aantal kW er niet op vermeld staan (dit werd jaren geleden niet ingevuld).

Misschien best even informeren bij het examencentrum zelf?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re:

Bericht door Jozef »

xantingo schreef:Jozef, ik denk wel dat Geert een inschrijvingsbewijs heeft voor zijn motor; enkel zal het aantal kW er niet op vermeld staan (dit werd jaren geleden niet ingevuld).
Juist. Hij kan dus niet bewijzen dat het maximum vermogen van zijn motorfiets 25 kW niet overschrijdt.

Toen ik enkele jaren geleden een handelaar in motorfietsen opbelde voor een tweedehands Kawasaki ER-5, kreeg ik te horen: "Hij heeft 37 kW, maar als U wil, schrijf ik 25 kW op de papieren."
Plaats reactie