parkeren tussen twee voertuigen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

parkeren tussen twee voertuigen

Bericht door Sien »

Op het praktisch examen moet je een kaartje trekken waar de afstand staat waartussen je moet parkeren.
Stel je bent het vergeten, kan je dit dan nog vragen aan de examinator?
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Stel je bent het vergeten
Dan zeg je gewoon dat je de afstand vergeten bent en je vraagt aan de examinator hoeveel die afstand bedroeg.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

En wat is dan de kleinste afstand??
Dan kunnen we gelijk daar op oefenen
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Zeg eens, lieve grietjes, jullie weten toch ook wel dat jullie dit allemaal op de website van de GOCA kunnen terugvinden. Maar het is natuurlijk gemakkelijker als wij dat voor jullie doen. Allé, omdat jullie zo onweerstaanbaar zijn:
Quote: Deze bakens stellen geparkeerde voertuigen voor in een straat van 7 m breed.

Er is voldoende plaats om uw voertuig op reglementaire wijze tussen de bakens te parkeren.

De basisbreedte van de parkeerruimte is 2 m.

De basislengte van de parkeerruimte is voor voertuigen tot 4 m = lengte voertuig + 2 m en voor voertuigen groter dan 4 m = lengte voertuig x 1,5.

De lengte van de parkeerruimte zal nooit kleiner zijn dan de lengte van het voertuig + 2 m.

De kandidaat zal vooraleer het manoeuvre aan te vangen, de variabele afmeting van de parkeerruimte door lottrekking kiezen. Deze keuze zal bepalen of de basislengte en de basisbreedte eventueel samen vergroot (+ 0,10 m, + 0,20 m, + 0,30 m, + 0,40 m, + 0,50 m) of verkleind (- 0,10 m, - 0,20 m) zullen worden.

Wanneer u het manoeuvre verkeerd hebt aangevangen mag u terug uit de parkeerruimte rijden. Eenmaal uitrijden wordt niet als fout aangerekend.

De eerder gemaakte fouten daarentegen, zoals het raken van de bakens, blijven gelden.

Zorg ervoor dat uw voertuig op minder dan 0,30 m en evenwijdig met de stoep opgesteld staat. Het voertuig moet zowel voor als achteraan op minstens 1 m van de bakens verwijderd zijn.

Geef een teken (claxon ...) wanneer u klaar bent met het parkeren. De examinator zal dan de opstelling van uw voertuig in de parkeerruimte beoordelen. Vanaf dat moment mag u het manoeuvre niet meer herbeginnen.

Verlaat nu met het voertuig deze plaats. Het manoeuvre is beëindigd, wanneer het voertuig zich op de eindpositie bevindt.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Tuurlijk is het makkelijker wanneer het hier wordt neer geschreven en dan zijn we zeker dat we de juiste info hebben

Alvast bedankt voor je moeite Jozef
annick

parkeren

Bericht door annick »

hey

ik heb nog een klein vraagje word de basislengte en de basisbreedte altijd gelijk vergroot of verkleind indien deze verkleind zit het hek toch over de stoeprand niet :-s
en op wat moet ik kijkken als ik bv +10 +20 +30 +40 +50 heb wat is dan het ideale deel van het hek om in de gaten te houden of begin je vanop +30 altijd graag had ik hier wat meer uitleg over indien mogelijk het is wel allemaal uitgelegd maar in dokters normen

dank bij voorbaat
groetjes
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Annick,

Klik hiernaast eens op de topic praktijkexamen B / B+E
Onderaan kun je de oefeningen in details zien. door erop te klikken

Daar staat alles wat je moet weten denk ik.
Indien je dan nog vragen hebt mag je ze gerust via deze weg stellen.

Succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie