Wat moet ik nu doen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Liesbeth1

Wat moet ik nu doen?

Bericht door Liesbeth1 »

Beste

Omdat vorig jaar mijn voorlopig rijbewijs (zonder rijschool) vervallen was, moest ik overstappen naar een bijlage 4. Daardoor kon ik enkel nog op de openbare weg met de rijschool. Omdat dit eigenlijk een dure bedoening was en ik echt nog niet genoeg rijervaring had, besloot ik om mijn theorie enkele weken terug opnieuw te doen.

Ik was geslaagd en ging maandag naar het gemeentehuis om mijn voorlopig rijbewijs aan te vragen. Maar daar zeiden ze me dat dit niet kon omdat mijn bijlage 4 drie jaar geldig blijft. Ik had 2 mogelijkheden: ofwel drie jaar wachten maar dan moet ik mijn theorie weer opnieuw doen, ofwel verder met bijlage 4 maar dan moet ik de rijschool weer betalen.

Noch de rijschool/ examencentrum heeft me verwittigd.
Is dit echt zo of kan ik toch nog andere kanten uit?

MVG

Liesbet
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Das Liesbeth,
Quote: Ik had 2 mogelijkheden: ofwel drie jaar wachten maar dan moet ik mijn theorie weer opnieuw doen, ofwel verder met bijlage 4 maar dan moet ik de rijschool weer betalen.
Er zit inderdaad niets anders op.
Quote: Omdat vorig jaar mijn voorlopig rijbewijs (zonder rijschool) vervallen was
Je had best, voor je Model 3 vervallen was, overgeschakeld naar een ander model. Maar nu is dat natuurlijk te laat.
Quote: Noch de rijschool/ examencentrum heeft me verwittigd.
Ben jij dat vooraf duidelijk op het gemeentehuis gaan vragen? In dat geval hadden ze je natuurlijk beter verwittigd.

Een goede raad voor iedereen: lees regelmatig de postings op dit forum. Ze leer je uit de nare ervaringen van anderen.
Liesbet

Bericht door Liesbet »

Ik ben dit gaan vragen op het gemeentehuis, en daar zeiden ze dat ik enkel een bijlage 4 kon nemen.

MVG

Liesbet
Plaats reactie