Rijbewijs halen in België

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Of moet ik helemaal opnieuw beginnen via e Belgische leermethode?
Het duurt een beetje voor je antwoord krijgt omdat dit een niet alledaagse vraag is.

1. In Belgie zul je een theorie-examen moeten afleggen.
Ik geeft je de raad de site goed te lezen want de Nederlandse wetgeving verschilt op heel wat punten met de Belgische.

2. Daarna kan je de praktijk starten.
Je hebt al wat ervaring, dat is positief.
Je moet in België trouwens geen praktijklessen in een rijschool volgen als je dat niet wenst. Een begeleider kan je leren rijden.
De uitleg hierover vind je in het eerste hoofdstuk van de site: RIJBEWIJS WIE/WANNEER.

Er zijn ook twee verschillende mogelijkheden als je hier toch praktijk wenst te volgen. (Zie uitleg zelfde hoofdstuk)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik denk dat dit het beste antwoord is dat er kon gegeven worden, Eugeen.
Nicky

Rijbewijs halen in België

Bericht door Nicky »

Hallo!!
Ik kom uit Utrecht en ben zojuist gezakt voor mijn praktijk hier. De wereld vergaat niet, gewoon nog een keer doen... Maar nu heb ik een probleempje... Per oktober woon ik in Gent en ben in geen ingezetene van Utrecht meer... En kan ik dus ook geen Nederlands rijbewijs meer halen. Nu wil ik dat dus in België gaan doen. Ik weet al dat ik opnieuw theorie moet doen, maar nu vroeg ik mij af of er een speciale regeling is wat betreft het praktijk examen. Ik heb nu 31 lessen gehad. Is het mogelijk gewoon een aantal lessen te nemen, theorie te doen en dan praktijk? Of moet ik helemaal opnieuw beginnen via e Belgische leermethode?
Groetjes, Nicky
Plaats reactie