Wie mag ik vervoeren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lindeke

Wie mag ik vervoeren?

Bericht door Lindeke »

Goedeavond,

Ik heb een voorlopig rijbewijs model 2 en vroeg mij iets af (ik vind de benodigde informatie nergens en ik heb mijn theorie op uw site geleerd, vandaar neem ik contact op)

Wie mag ik vervoeren? Mag ik meerderjarigen vervoeren die geen rijbewijs hebben (zoals mijn grootvader)
Iedereen zegt iets anders over deze kwestie en ik zou het wel willen weten: ik wil immers geen regels overtreden

Vriendelijke groeten
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

beste,

Dit staat op de site: topic RIJBEWIJS WIE/WANNEER
Quote: Model 2:
- Je mag alleen rijden
- Je mag vergezeld zijn van een persoon die minimum 24 jaar oud is en een rijbewijs heeft dat geldig is voor de categorie B uitgereikt door een lidstaat van de Europese Economische Ruimte.
- In dat geval mag je ook een tweede passagier meenemen.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Re: Wie mag ik vervoeren?

Bericht door lieken »

Lindeke schreef: Goedeavond,

Ik heb een voorlopig rijbewijs model 2 en vroeg mij iets af (ik vind de benodigde informatie nergens en ik heb mijn theorie op uw site geleerd, vandaar neem ik contact op)

Wie mag ik vervoeren? Mag ik meerderjarigen vervoeren die geen rijbewijs hebben (zoals mijn grootvader)
Iedereen zegt iets anders over deze kwestie en ik zou het wel willen weten: ik wil immers geen regels overtreden

Vriendelijke groeten
Hoi,

Ik had ook model 2...en de uitleg staat eigenlijk vooraan op je voorlopig rijbewijs...
Je mag mensen van 24 jaar of ouder vervoeren (hoelang ze een rijbewijs hebben maakt niet uit) en je mag niet sturen tussen 22u en 6u op vrijdag, zaterdag en zondag.

Ik hoop je op deze manier geholpen te hebben...
kirsten

wie mag ik vervoeren?

Bericht door kirsten »

Hallo,

Ik had ook een vraagje ivm. dit onderwerp. Ik heb ook model 2, heb vandaag mijn laatste praktijkles gehad en ik ga morgen mijn voorlopig rijbewijs afhalen op het gemeentehuis.
Ik ben echter al 24 jaar oud en vermits de 'weekend en feestdagen 'regel in dat geval wordt opgeheven, vroeg ik me af of dat ook geldt voor de passagiersregel? Mijn vriend is namelijk 23 jaar oud en heeft al 4 jaar zijn rijbewijs, mag ik hem dan meenemen als enige passagier?

Mijn rij-instructeur en de politie moesten het antwoord schuldig blijven, dus ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen.

Vriendelijke groetjes,

Kirsten
sledge
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2006, 00:00

Re: Wie mag ik vervoeren?

Bericht door sledge »

Lindeke schreef: Goedeavond,

Ik heb een voorlopig rijbewijs model 2 en vroeg mij iets af (ik vind de benodigde informatie nergens en ik heb mijn theorie op uw site geleerd, vandaar neem ik contact op)

Wie mag ik vervoeren? Mag ik meerderjarigen vervoeren die geen rijbewijs hebben (zoals mijn grootvader)
Iedereen zegt iets anders over deze kwestie en ik zou het wel willen weten: ik wil immers geen regels overtreden

Vriendelijke groeten
alle info staat op je rijbewijs zelf
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Er moet iemand naast je zitten die mistens 24 jaar oud is en een rijbewijs heeft. Dan pas mag je nog 1 persoon extra vervoeren.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

telt dit ook voor model 3 ?

mag ik naast mijn vaste begleider nog iemand op de achterbank hebben?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Anonymous schreef: telt dit ook voor model 3 ?

mag ik naast mijn vaste begleider nog iemand op de achterbank hebben?
Ja, 1 extra passagier mag.

Dus, jij, je begeleider, en 1 passagier zijn toegelaten
Plaats reactie