inhalen van geparkeerd voertuig

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
ava

inhalen van geparkeerd voertuig

Bericht door ava »

als ik een geparkeerd voertuig inhaal dat voor een deel op de baan staat moet ik dan pinken ?

kan u mij meer uitleg geven ik moet namelijk sebiet mijn praktijk examen doen en dat is het enigste waar ik nog over twijfel meestal pink ik wel!
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je hebt bij het leren van het hoofdstuk "KRUISEN EN INHALEN" waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.

Een auto die stilstaat of geparkeerd staat, die haal je niet in. Die rijd je voorbij.

Je zal zeggen: dat is toch ongeveer hetzelfde, maar toch is er een groot verschil. De regels i.v.m. inhalen zijn daar dus niet van tel.

Als je zo'n auto voorbijrijdt moet je wel het knipperlicht aanzetten.

Succes met de praktijk.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

eugeen schreef:
Een auto die stilstaat of geparkeerd staat, die haal je niet in. Die rijd je voorbij.
Maar goed ook, anders konden we op een rijbaan waar auto's staan geparkeerd en waar een inhaalverbod geldt, niet meer verder rijden.
scorpioking
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door scorpioking »

En als je nu moet stoppen omdat de rijbaan te smal is om een tegenligger te laten kruisen door een geparkeerde wagen?
Als je dan terug vertrekt moet je toch pinken?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

scorpioking schreef: En als je nu moet stoppen omdat de rijbaan te smal is om een tegenligger te laten kruisen door een geparkeerde wagen?
Als je dan terug vertrekt moet je toch pinken?
Bij elke zijdelingse verplaatsing hoe klein dan ook moet je pinken.

Stel dat een auto deels op de berm staat en deels op de rijbaan dan denken de meeste mensen dat ze niet moeten pinken omdat we toch maar een klein beetje moeten schuiven.

Wat dus niet klopt ten eerste moeten we alles wat we voorbijrijden minsten 1 meter plaats laten dus is dat "klein beetje schuiven" al groter dan de meeste denken, en hoe dan ook: ik moet dus wel pinken.
Quote: Als je dan terug vertrekt moet je toch pinken?
Je kunt best trouwens al pinken terwijl je aan het wachten bent op je tegenligger zodat je achterligger ook duidelijker ziet dat je daar staat en waarom je daar staat. samen met je voet op de rem zodat ook je stoplichten branden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

digital schreef: Maar goed ook, anders konden we op een rijbaan waar auto's staan geparkeerd en waar een inhaalverbod geldt, niet meer verder rijden.


Goed gezien, digital!
Plaats reactie