1ste rijles

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Davy Steegen
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:00

1ste rijles

Bericht door Davy Steegen »

Hallo,

Volgende week woensdag begin ik aan mijn eerste rijles met de rijschool (model 2). Aangezien ik toch wel wat zenuwachtig er voor ben, wat wel normaal zal zijn, zou ik wel eens graag willen horen wat ik op mijn eerste les kan verwachten. Ik denk niet dat ze mij al direct op de autosnelweg zullen laten rondrijden
Ik hoop dat ik niet al te zenuwachtig ga zijn, want anders zou mijn eerste rijervaring al direct een slechte ervaring kunnen zijn. Tips hiervoor zijn zeker welkom

Greetz Davy
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dag Davy,

Het verloop van de eerste les zal een beetje afhangen van jouw rijschoolinstructeur.

Na een korte kenninsmaking en wat info over de auto zal hij stap voor stap je leren rijden. Wees gerust, niet onmiddellijk in het drukke verkeer of op de autosnelweg.

Misschien dat onze rijschoolinstructeurs straks even kunnen uitleggen hoe zij het eerste uur vullen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Davy,

Je hoeft je hoegenaamd niet ongerust te maken voor je eerste rijles.

Je praktijkkennis wordt slechts geleidelijk aan opgebouwd, en er zal nooit meer van jou gevergd worden dan je aankan.

De rijschoolinstructeur zal je eventuele fouten opvangen, hij is daarvoor opgeleid en heeft er ervaring mee.

Het enige wat hij van jou verwacht, is dat je zijn instructies opvolgt, en het niet echt uithangt. Ga dus bijvoorbeeld niet aan een kruispunt je linker richtingsaanwijzer aansteken en links voorsorteren om linksaf te draaien, om dan, zodra het verkeerslicht groen wordt, rechtsaf te draaien.

Meer is er echt niet aan.
Plaats reactie