aanvraag voorlopig rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

aanvraag voorlopig rijbewijs

Bericht door Sofie »

Hallo, ik heb nog 2 vraagjes. Heb vandaag m'n theorie gehaald en m'n aanvraag voor een voorlopig rijbewijs gekregen. Heb dit niet direct nodig omdat ik eerst 18u les ga volgen. Als ik dat papier echter wat beter bekeek zag ik 2 problemen :

Ten eerste is m'n adres verkeerd gespeld. Er staat gewoon een letter dubbel waar ie enkel moet zijn in m'n straatnaam, "not a big deal" dus, maar toch vervelend. Hoe kan ik dit laten rechtzetten? Die vrouw van't examencentrum moet dat gewoon verkeerd hebben overgetypt van m'n pas.

Een tweede probleem, waar ik wel al vroeger over gedacht heb maar eigenlijk mezelf heb gedwongen te doen vergeten, is dat ik soms aanvallen van migraine heb. Dit houdt in : plots vlekken voor m'n ogen, na een half uur misselijk, dan overgeven, onverdraagbare hoofdpijn... Op de achterkant van dat aanvraagformulier noemen ze een heleboel aandoeningen op, zoals epilepsie, migraine staat er niet in het bijzonder bij, maar ja... Ik heb deze aanvallen niet vaker dan 4x per jaar (vorige keer was begin juli) Wat moet ik hiermee? Voorleggen aan m'n dokter, aan de rijschool?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste sofie,
Quote: Ten eerste is m'n adres verkeerd gespeld
Dat is niet echt een probleem hoor. Als je er echt op staat kan je in het examencentrm een nieuw papier gaan halen.
Quote: Ik heb deze aanvallen niet vaker dan 4x per jaar
Vier keer per jaar een migraineaanval is ook geen ramp. Er zullen wel meer mensen zijn die al eens last van migraine hebben. Als ik van jouw was zou ik er niets over zeggen, voor ze er een probleemgeval van maken.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sofie, als je zo een migraine-aanval krijgt, voel je dat dan aankomen, en zou je een auto dan nog behoorlijk kunnen besturen tot je hem veilig aan de kant kunt zetten?

Als je die vraag bevestigend kunt beantwoorden, dan denk ik, net als Eugeen, dat je er best geen slapende honden mee wakker maakt, want alleen al daarvan zou je migraine kunnen krijgen.

Het voornaamste is niet dat de overheid weet of jij veilig kunt rijden, maar dat jij dat weet. Als je twijfelt, spreek er dan bij gelegenheid misschien eens even met je huisdokter over. Zo ben je ook gerust dat je verzekeringsmaatschappij niet op haar achterste poten gaat staan bij een eventueel ongeval dat te wijten zou zijn aan die migraine.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Dat van die verzekeringen spookt ook door mijn hoofd. Ik denk persoonlijk wel dat ik veilig tot aan de kant zou geraken, zeker als ik geoefend ben in het rijden. Heb ooit ook een half uur gefietst met migraine. Eigenlijk is dit een moeilijke vraag omdat ik nog nooit achter 't wiel heb gezeten. De aanvallen komen normaal gezien met zo'n gevoel op voorhand van "er is precies iets mis", en soms komt er niets, en soms wel. Ik zou dus natuurlijk daar wel extra op letten.
Maar ik zal het er zeker met m'n huisarts over hebben. Stel dat zij zegt dat het oké is, moet ik dan nog extra stappen ondernemen of kan ik dan gewoon die verklaring tekenen?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Stel dat zij zegt dat het oké is, moet ik dan nog extra stappen ondernemen of kan ik dan gewoon die verklaring tekenen?
Geen extra stappen ondernemen. Alles is OK. En er niet meer over wakker liggen of piekeren, want dan pas krijg je migraine
Plaats reactie