Moet je auto eerst laten keuren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Liesbet,

Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Het zou me trouwens sterk verbazen, want wat gaan we dan doen met de auto's die nog geen 4 jaar oud zijn?

Die zijn nog nooit naar een keuring geweest.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

De kennis van Liesbet heeft inderdaad (al dan niet bewust) geprobeerd haar een kwakkel wijs te maken.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Misschiens vergist deze persoon zich en heeft deze persoon gehoord dat ze het gaan veranderen dat men met een auto om de 2 jaar naar de keuring moet gaan i.pv.elk jaar??

Let op of dit ook een kwakkel is weet ik niet want dit heeft me ook maar een kennis verteld.


Groetjes Peter.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Peter,

Tweejaarlijkse keuring is niet geheel uit de lucht gegrepen, in die zin dat het behoort tot de talrijke ballonnetjes die door federaal minister van verkeer en mobiliteit Renaat Landuyt opgelaten worden. Of het ooit zover komt, is nog helemaal niet zeker.

Ook mocht die tweejaarlijkse keuring er komen, dan is er nog helemaal geen sprake van een bijkomende keuring om te leren rijden met model 3 (vrije begeleiding). Ik zie zelfs Renaat Landuyt niet vlug op een dergelijk idee komen. Hij wil immers het leren autorijden goedkoper maken, niet zelden ten koste van de verkeersveiligheid. Als politicus kan je "goedkoper" helaas veel gemakkelijker verkopen dan "veiliger".
Liesbet

Moet je auto eerst laten keuren?

Bericht door Liesbet »

Beste,

Gisteren vernam ik van een kennis van me het volgende:
Indien je geslaagd bent voor het theoretisch examen en je kiest voor het model zonder rijschool dan ben je verplicht de auto opnieuw te laten keuren ook al is dit net gebeurd.

Ze had deze informatie van het journaal. Klopt dit? Als je een bewijs hebt van de keuring dan is het toch belachelijk (en bovendien nog es een pak geld erbij!) dat je dit nog eens moet doen?

Vriendelijke groeten,

Liesbet
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Anonymous schreef: Misschiens vergist deze persoon zich en heeft deze persoon gehoord dat ze het gaan veranderen dat men met een auto om de 2 jaar naar de keuring moet gaan i.pv.elk jaar??

Let op of dit ook een kwakkel is weet ik niet want dit heeft me ook maar een kennis verteld.


Groetjes Peter.
Als wetsvoorstel ben ik het ook nooit tegengekomen.

Hier volgen de belangrijkste wetsvoorstellen (let vooral op regel 9):
Quote: [15/07/2005] Snelheid op secundaire wegen van 90 naar 70
[11/07/2005] Bevordering veiligheid 2-wielige motorvoertuigen
[05/07/2005] Verhoging veiligheid bestuurders 2-wielige motorvoertuigen
[30/06/2005] Diverse bepalingen inzake verkeersveiligheid.
[13/06/2005] Invoering helmplicht voor jonge fietsers
[13/06/2005] Bevordering veiligheid aan verkeerslichten
[13/06/2005] Dubbele straffen snelheidsovertredingen bij gewijzigde verkeerssituaties
[13/06/2005] Veiligheidsafstand tussen voertuigen op autosnelwegen
[13/06/2005] 2x mislukt theoretisch examen = verplicht rijschool (herinvoering)
[10/06/2005] Reflecterende veiligheidsvestjes
[01/06/2005] Snelheid op snelwegen van 120 km/h naar 130 km/h
[01/06/2005] Minimumsnelheid snelwegen van 70 km/h naar 80 km/h[27/05/2005] Snelheid op gewestwegen van 90 km/h naar 70 km/h
[23/05/2005] Rijverbod voor vrachtwagens op zon-en feestdagen
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Quote: 2x mislukt theoretisch examen = verplicht rijschool (herinvoering)
Wie is die onverlaat die het nut van de rijschool in dat geval gesnapt heeft en daarmee tegen Renaat zijn schenen durft stampen?
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Jozef schreef:
Wie is die onverlaat die het nut van de rijschool in dat geval gesnapt heeft en daarmee tegen Renaat zijn schenen durft stampen?
Anke Van Dermeersch en Frank Creyelmans.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jongeren die, na het echt studeren van de theorie op de site en het maken van de oefenvragen een onvoldoende halen, zouden direct naar de rijschool moeten.

Ik heb wel de indruk dat de jongeren die onze leermethode volgen, dat die slagen, maar anderen, die wat oefenvragen komen maken , zonder de theorie te leren, dat die minder kans op slagen hebben
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

eugeen schreef: Ik heb wel de indruk dat de jongeren die onze leermethode volgen, dat die slagen, maar anderen, die wat oefenvragen komen maken , zonder de theorie te leren, dat die minder kans op slagen hebben
Die indruk krijg ik ook.
Plaats reactie