Bord F4a ontbreekt

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Carina,

Gisteren is zelfs "steve stunt" Onze gouverneur dus op tv geweest, en hij vertelde dat er nog inderdaad plaatsen zijn waar men niet klaar is met het aanbrengen van de nodige verkeersborden.

Hij vroeg aan de burgers om het gezonde verstand te gebruiken en dus de snelheid vrijwillig aan te passen.

Dus als je examinator vraagt waarom je daar 30km/u aan het rijden bent dan zeg je maar dat steve het je gevraagd heeft

succes voor maandag.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
carina
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2005, 00:00

Bericht door carina »

Bedankt voor je reactie Benny, ik vond het best wel grappig.
Indien ik op mijn examen maandag voor zo een situatie kom
te staan weet ik nu alleszinds wat ik moet doen dank zij jullie
hulp.
Somers Carina

Bord F4a ontbreekt

Bericht door Somers Carina »

Hallo Eugeen

Vorig jaar in november was ik dankzij jou overzichtelijke site geslaagd voor mijn theoretisch rijbewijs B (ontvangen mails 72).

Ik moet nu as maandag 5 september mijn praktisch examen gaan afleggen in Deurne, maar ik zit met een onopgeloste vraag ivm de nieuwe wetgeving ivm zone 30 in schoolomgevingen.

Ik rijd nu dagelijks rond in de omgeving van Deurne, Merksem en omstreken, maar ik heb gemerkt dat er vooral in de provincie Merksem de vereiste verkeersborden aan scholen ontbreken.

Het bord A23 is wel aanwezig evenals het bor F4b iets verderop... maar het bord F4a is niet aanwezig.

Nu is mijn vraag moet ik op deze plaats dan ook 30 rijden als het bord F4a niet aanwezig is ?

Hopende op een snel antwoord en dat U me hierbij kan helpen dank ik U reeds bij voorbaat, zodat ik met een gerust gemoed en hopelijk met goed resultaat ook mijn praktisch examen tot een goed einde kan brengen.

Mijn dank
Somers Carina
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

AfbeeldingF4a AfbeeldingF4b AfbeeldingA23

Hallo Carina,

Alles goed?

Heel waarschijnlijk staan in de omgeving van die scholen electronische F4A borden. Dit zijn lege zwarte vlakken, maar tijdens de schooluren wordt dat bord een zichtbaar F4A.

Een feit is, als je geen bord F4A ziet, moet je geen 30 rijden. Maar je moet er wel 100% zeker van zijn.

Wat je tijdens het examen kan doen is het volgende (als je de plaats kent natuurlijk)
Je kan zeggen: ik weet dat hier een school is, maar de gemeente heeft blijkbaar nog geen F4A geplaatst. Ik ga toch uit veiligheidsoverweging dit stukje maar 30 km/uur rijden.

Zo laat je de examinator verstaan dat je weet dat rond scholen normaal een zone 30 hoort te zijn. En ook dat je nu 30 km/uur rijd, niet omdat je niet sneller durft rijden, maar uit veiligheidsoverweging.

Groetjes,

Laat weten hoe het afloopt.
(PS heb je al wat reclame voor de site gemaakt?

Eugeen
Somers Carina

Bericht door Somers Carina »

Hallo Eugeen

Hartelijk bedankt voor je wel heel snelle antwoord.
Ik heb reeds 2 dagen na elkaar dezelfde route genomen en er zijn ook geen elektronische F4A borden aangebracht. De school ligt wel in een zone 50 (bebouwde kom). Indien ik deze route ook tijdens mijn examen zou moeten afleggen zal ik zeker jou raad opvolgen, en de examinator op de hoogte brengen waarom ik dan wel 30 rijd, bedankt voor deze tip dus.

Ik heb zeker al reclame gemaakt voor jou site, ik raad iedereen aan om hier gebruik van te maken als ze overwegen om bestuurder te worden zowel voor brommer als voor de auto. Ook ik was volop bezig met nog eens even de theorie door te nemen, en zie dat je steeds de nodig aanpassingen doet.

Proficiat voor het schitterende werk dat je hiermee levert.

Ik hou je zeker op de hoogte hoe het afloopt as maandag....duimen maar he.

groetjes Carina
carina
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2005, 00:00

ontbreken bord FA4

Bericht door carina »

Ik zou jullie op de hoogte houden van de afloop van mijn praktijk-examen.....wel ik ben reeds voor de helft geslaagd. Na het beëindigen van de maneuvers vertelde ik de examinator dat ik me een beetje onzeker voelde aangaande de verkeerssituatie rondom scholen aangezien alle scholen niet in orde zijn met de nodige verkeersborden.
De examinator stelde me dan meteen gerust dat we de zones 30 zouden vermijden, oef....een pak van mijn hart dus, maar helemaal op het einde toen de examinator zei, "sla hier rechts af, dan ben je terug aan het examencentrum", was ik zo tevreden over mezelf, dat ik een grote stomme fout maakte. In plaats van de voorziene rechterkant (zonder stoplichten)te nemen ging ik dus gewoon rechtdoor via de stoplichten (het was wel groen), maar juist omdat ik niet rechstaf was gegaan reed ik over een verdrijvingsvlak.....ik had daar direkt naar rechts gemoeten ....stom stom stom natuurlijk. Volgende keer beter, en dit is een fout die ik zeker in de toekomst niet meer zal maken.)
Ik weet wel niet of mijn antwoordje hier juist op zijn plaats staat in het forum.....maar nogmaals bedankt voor jullie steun.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

De manoeuvres alvast achter de rug. Dat is positief.
Nu volgende keer nog wat op de openbare weg en je hebt je rijbewijs.

Vertel eens, welke voorafgaande controles heb je moeten doen?
carina
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2005, 00:00

ontbreken bord FA4

Bericht door carina »

Hallo Eugeen

De voorafgaande controle was heel erg gemakkelijk hoor. Ik had het kaartje getrokken hoe je de bandenspanning nagaat. Ik heb dus enkel maar het ventiel moeten aanwijzen . Je krijgt er andehrhalve minuut voor, maar ze kunnen je er niet voor buizen indien je het niet zou weten.
Ik vind de voorafgaande controle helemaal niet moeilijk, en in feite zijn dit dingen die iedereen zou moeten kennen die met een auto rijd vind ik.
Eigenlijk is het allemaal logisch en vanzelfsprekend.

Op 3 oktober ga ik met volle moed opnieuw een poging wagen op de weg
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

3x voorbehoud = onvoldoende
Plaats reactie