Praktijk zonder rijschool

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sarah Leën

Praktijk zonder rijschool

Bericht door Sarah Leën »

Geachte


Is het mogelijk om bij het praktijkonderdeel niet naar de rijschool te gaan
maar je laten te begeleiden door familie? Indien mogelijk, welke nodige
regelingen moeten er getroffen worden:eventuele documenten,...? Kortom , mag
iemand anders dan de begeleiders van de rijschool je leren autorijden?


Vriendelijke groeten


Sarah Leën
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Er zijn verschillende mogelijkheden i.v.m. praktijk. Ook zonder rijschool, al is dat misschien niet de beste methode.

Kijk even op onze site onder het hoofdstuk RIJBEWIJS WIE/WANNEER,
daar staan de verschillende mogelijkheden gedetailleerd beschreven.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Re: Praktijk zonder rijschool

Bericht door Linda »

Sarah Leën schreef: Geachte


Is het mogelijk om bij het praktijkonderdeel niet naar de rijschool te gaan
maar je laten te begeleiden door familie? Indien mogelijk, welke nodige
regelingen moeten er getroffen worden:eventuele documenten,...? Kortom , mag
iemand anders dan de begeleiders van de rijschool je leren autorijden?


Vriendelijke groeten


Sarah Leën
Ik kan best begrijpen dat ze dat bij de rijschool en hier vinden dat dit niet de beste methode is om auto te leren rijden zonder rijschool maar er zijn er veel hoor die het zonder doen en ik probeer het ook en het lukt me behoorlijk

In onze straat zijn er allemaal die het zonder gedaan hebben en zijn er allemaal door zonder slag of stoot en misschien is het puur toeval maar mijn twee vriendinnen doen het met de rijschool en raken maar niet door hun manouvres en moeten volgende week voor hun derde keer hun exame gaan afleggen

En als het me niet lukt om door de exames te komen tja dan ga ik naar de rijschool zoals het opgegeven wordt,want na twee keer falen moet je dat toch doen
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ik kan best begrijpen dat ze dat bij de rijschool en hier vinden dat dit niet de beste methode is om auto te leren rijden zonder rijschool
Hallo Linda,

Met "en hier" bedoel je vermoedelijk deze site.

Eerst wil ik nog even vermelden dat ik er op geen enkel vlak belang bij heb dat jongeren of hun ouders geld uitgeven aan een rijschool.

Als dit zo zou zijn, dan zou ik ook deze site van het internet moeten halen en schrijven: "jongeren, je volgt best theorie in een rijschool".

Uiteraard is het voor sommigen best mogelijk met de hulp van een goede begeleider zich op het praktijkexamen voor te bereiden. En zij hebben evenveel kans op slagen.

Maar voor sommige jongeren is dit helaas, zonder dat zij het beseffen, niet de ideale methode, om volgende redenen:

- De begeleider zou iemand kunnen zijn die zelf de (nieuwe) verkeersregels niet 100% meer kent
- De begeleider is misschien iemand die zelf goed kan rijden, maar het geduld niet heeft om zijn kennis op een beginneling over te bregen.
- De leerling zou een verkeerd manouvre kunnen doen en de begeleider heeft geen extra pedalen om onmiddellijk in te grijpen.
(enz...)

Dit zou kunnen en vaak is dat ook zo. Daarom schreef ik hierboven "al is dat misschien niet de beste methode".
Plaats reactie