Hoe gebeurt praktijkexamen als je doof bent.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Hoe gebeurt praktijkexamen als je doof bent.

Bericht door Tine »

beste,

is het mogelijk om met de examinator een regeling te maken /af te
spreken over het praktijk examen, nl omdat ik volledig doof ben en die
persoon dus niet zal kunnen verstaan als die achteraan in de auto
zit.???vb dat mijn begeleider alles na zegt wat de examinator zegt?

dan nog een klein vraagje, ik kan maar nergens vinden wanneer ik
eigenlijk wel mag rijden met de auto, ik doe de opleiding model 3 dus
zonder praktijklessen en 2begeleiders. op mijn voorlopig rijbewijs
staat er wel dat je niet mag rijden van 22u tot 6u op vrijdag,
zaterdag, zondag en feestdagen maar hoe zit dit dan tijdens de andere
dagen?mag ik dan wel rijden na 22u of niet??

mvg
dank bij voorbaat
Tine
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

beste Tine,
Quote: 22u tot 6u op vrijdag,
zaterdag, zondag en feestdagen maar hoe zit dit dan tijdens de andere
dagen?mag ik dan wel rijden na 22u of niet??
Het is zoals je zelf schrijft: vrijdag, zaterdag, zondag, feestdag NIET VAN 22 UUR TOT 6 UUR

Andere dagen mag het wel. Dan mag je dag en nacht oefenen.
Quote: is het mogelijk om met de examinator een regeling te maken
Wat je moet doen is nu al eens informeren bij GOCA (02/469.09.00) en vragen hoe het examen juist zal verlopen. Zij zullen je alle inlichtingen kunnen geven.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

dit is toch heel zeker hé dat ik dan snachts wel mag oefenen want ik heb geen zin om nog een een boete aan me laars te hebben hihihi

want me vader en me vriend (begeleiders) zeggen dat ik nooit mag rijden van 22u tot 6u dusss nu moet ik ze wel nog kunnen bewijzen dat ik wel mag rijden

mvg tine
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: want me vader en me vriend (begeleiders) zeggen dat ik nooit mag rijden van 22u tot 6u dusss nu moet ik ze wel nog kunnen bewijzen dat ik wel mag rijden
Dat is nu toch niet zo moeilijk om dat te bewijzen. Je schrijft zelf dat het op je voorlopig rijbewijs staat. Dus toon het rijbewijs aan hen.

Als zij zeggen dat het nooit mag, dan moet jij ook eens aan hen vragen om dat te bewijzen. Ze zullen het bewijs niet kunnen voorleggen. Dus jij wint.
Quote: me vader en me vriend (begeleiders)
Begeleiders zouden zelf wel de verkeersregels goed moeten kennen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Dat je doof bent, mag geen probleem zijn.

Er is bij mijn weten maar één categorie fysisch gehandicapten die we nog niet kunnen opleiden tot bestuurders van voertuigen, en dat zijn de blinden.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Hoe gebeurt praktijkexamen als je doof bent.

Bericht door digital »

Tine schreef: beste,
is het mogelijk om met de examinator een regeling te maken /af te
spreken over het praktijk examen, nl omdat ik volledig doof ben en die
persoon dus niet zal kunnen verstaan als die achteraan in de auto
zit.???vb dat mijn begeleider alles na zegt wat de examinator zegt?
Volgens mij zal dit niet toegelaten worden maar zal je gevraagd worden om een beëdigde vertaler aan te duiden. Maar je kunt natuurlijk altijd proberen.
Tine schreef:
dan nog een klein vraagje, ik kan maar nergens vinden wanneer ik
eigenlijk wel mag rijden met de auto, ik doe de opleiding model 3 dus
zonder praktijklessen en 2begeleiders. op mijn voorlopig rijbewijs
staat er wel dat je niet mag rijden van 22u tot 6u op vrijdag,
zaterdag, zondag en feestdagen maar hoe zit dit dan tijdens de andere
dagen?mag ik dan wel rijden na 22u of niet??
Nog even voor de volledigheid vermelden dat je de dag voor een feestdag ook niet mag rijden van 22u tot 6 uur de volgende dag.
Wanneer je trouwens 24 jaar of ouder bent mag je altijd rijden.

Dit staat op je voorlopig rijbewijs:
Quote: Tot hij de leeftijd van 24 jaar bereikt heeft, mag de houder van dit document niet sturen van tweeëntwintig uur tot zes uur 's anderdaags, op vrijdag , zaterdag, zondag, de vooravond van de wettelijke feestdagen en de wettelijke feestdagen.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

hoi, jah oki nu weet ik het. maar eh wil dat dan zeggen dat ik mijn tolk moet vragen om te komen tolken op het praktijkexamen??

ik heb er helemaal geen zin in in dat praktijk examen alhoewel het pas in april is maar de tijd vliegt en het zal er zo zijn.
het rotste vin ik toch autookes van de rijschool tegen komen en dan mag ik voor den eerste keer tussen het verkeer rijden en dan kom ik vannalles tegen zoals een vrouw die op de bordure staat en begint te struikelen naar het midden van de weg whaa ff schrikken hooor!! en dan iemand die dacht dat ie voorrang had uit e zijstraatje die snijd me neus af en allemaal van die dingen en dan een eend dood gereden pffff om niet goed van te worden hihi

greets Tine sorry maar ik geraak niet ingelogd opt forum.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Tine schreef: hoi, jah oki nu weet ik het. maar eh wil dat dan zeggen dat ik mijn tolk moet vragen om te komen tolken op het praktijkexamen??
Het woordje beëdigd gaat hier waarschijnlijk van belang zijn. Nogmaals, ik weet het niet zeker maar ik besluit het op basis van de procedure voor mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Hier mag de begeleider ook niet vertalen.

Laat je het ons ook weten als je meer weet. Ik ben ook benieuwd.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Proficiat dat je ondanks jouw doofheid jouw rijbewijs hebt gehaald
Knap hoor.

Vraagje aan Eugeen: wie beslist dat eigenlijk dat een rijbewijs om medische reden tijdelijk ingetrokken kan worden en hoe werkt die procedure?
Is de arts verplicht zoiets door te geven aan de gemeente?
Dit zou voor meer mensen wel eens interessante informatie kunnen zijn.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ook van deze kant een dikke proficiat
Quote: wie beslist dat eigenlijk dat een rijbewijs om medische reden tijdelijk ingetrokken kan worden en hoe werkt die procedure?
Hoe deze procedure juist in elkaar zit weet ik ook niet, maar het is wel zo dat mensen die weten dat ze niet meer in staat zijn om te sturen verplicht zijn om spontaan hun rijbewijs (al dan niet tijdelijk) in te leveren.

Stel dat bij een ongeval duidelijk wordt dat de betrokkenne eigenlijk niet in staat was om te sturen en het toch gedaan heeft zal dit zeker tegen hem gebruikt worden.
Quote: Is de arts verplicht zoiets door te geven aan de gemeente?
Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat de arts dit zelfs niet mag doen omwille van het beroepsgeheim.
Quote: Dit zou voor meer mensen wel eens interessante informatie kunnen zijn.
Inderdaad ook ik wil hier meer van weten
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

Hé Tine, ik heb een vraag die absoluut niets met auto's te maken heeft... Ik studeer audiologie en ik lees hier dat jij binnenkort een CI krijgt... Ik vroeg me af of ik je mag contacteren en of je me dan wil vertellen hoe je dat allemaal ervaart. Ik leer het wel in theorie, maar het lijkt me wel interessant om er een persoonlijk aspect aan te kunnen vastkleven! Als dit je wel oké lijkt, mag je me een bericht (PB) (zie onderaan mijn post) en dan mail ik je!

En proficiat met je behaalde rijbewijs, hopelijk lukt het mij even goed op 30 juni... Ik vrees dat het dan gigantisch druk zal zijn in Deurne, hoewel ik niet weet of dat nu goed of slecht is?

Groetjes!
Tine (wat een toeval!)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Tine (wat een toeval!)
Ik dacht al: wat raar, die Tine stelt vragen aan haarzelf
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Die Tine's toch Ik wil nog even zeggen dat ik het ook echt een knappe prestatie vind
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

hoi, ik krijg me hier neit meer ingelogd, wachtwoord vergeten

ik ben dus geslaagd voor m'n examen van de eerste keer.
in het begin was het wat zoeken hoe ik die examinator kon verstaan die achterin zat. m'n begeleider mocht dus niks herhalen en wanneer ik het niet verstond moest ik maar rechtdoor blijven rijden.

maar na even hadden we de oplossing gevonden, ik kon het du degeleijk wel horen wanneer hij iets zei maar dus niet verstaan. ik moest dan kijken in de achteruit kijk spiegel en hij zorgde ervoor dat ik hem zo kon zien.

het was wel spannend om het examen af te leggen! het was een parcoer dat ik nog nooit gereden had, daardoor wel wat zenuwachtig geworden maar het is me toch gelukt.

over enkele maanden word wel m'n rijbewijs ingetrokken voor 6maand omdat ik geopereerd wordt voor een cochleair implantaat waardoor ik hoogstwaarschijnlijk veel last zal hebben van evenwichtsstoornissen

ahja nog e klein vraagje, voor zover ik me herinner staat er toch niks in de theorie boek over een aanrijdingsformulier dat je altijd moet bijhebben in de auto? of ben ik nu zo'n vergeetkous?

vele groetjes Tine
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: voor zover ik me herinner staat er toch niks in de theorie boek over een aanrijdingsformulier dat je altijd moet bijhebben in de auto?
Alvast proficiat met je resultaat.

Wat er in jouw theorieboek staat dat weet ik niet. Maar kijk even op onze site onder ONGEVAL / EHBO
Plaats reactie