Hoe gebeurt praktijkexamen als je doof bent.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
zotte_tine
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:00

Bericht door zotte_tine »

zeg zeg mensjes,

zo'n probleem maken van grote voeten, grote voeten zijn toch aantrekkelijk hihi tis nie negatief bedoeld hoor

wel moet je eens kijken op die site, zoek eens via google ofzo naar vanleuchenne das in Rumbeke bij Roeselare, ze zijn zelfs den zondag voormiddag open enzo en kgeloof dat tot maat56 gaat bij de heren dus geen probleem voor diegene met maatje 50.5 der komen der van alle lande daar schoene kopen, der is wel ietsje minder uitgbreide keuze bij de erg grote maten maar toch keuze genoeg vindt ik hoor. op de site van die winkel staat natuurlijk ook niet alles maar wel vrij veel! ik zelf vind die site nogal saai en onaantrekkelijk maar de winkel zelf is helemaal niet mis!

doen hé hihi


grtjs Tine
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

@Benny
Goed, je kent dus het probleem. Dat is nu duidelijk. Ik zal voortaan iets minder grof zijn in mijn taalgebruik
Die met de kleine voeten kan in ieder geval wel nog van alles wat kopen. Dat scheelt toch. Voor skates, snowboarden enz. heeft hij geen problemen.
Voor gewone alledaagse schoenen zal hij soms bij de kinderafdeling terechtkomen maar veel kinderschoenen zijn gewoon een miniatuurversie van de volwassen schoenen. Ik kan me wel voorstellen dat de lengte/breedte verhouding bij hem wat anders is doordat hij uitgegroeid is en dat hij moeite heeft om een schoen te vinden die fatsoenlijk past zonder dat hij last krijgt. Ik zou al met al toch graag ruilen omdat ik dan meer mogelijkheden zou hebben.
Nu kan ik dus bijvoorbeeld niet skaten of snowboarden. Bij snowboarden zijn er 2 problemen. De grootste maat is slechts 48-49 en je krijgt dan nog eens problemen met dat de plank te smal is.

Weet je, waar ik me vooral over kan opwinden is het feit dat die producenten alleen maar kijen naar hun winst en geen enkele sociale betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Waar ik me ook over opwindt is dat de overheid zich niet bewust is van dit probleem en nog steeds geen wet heeft aangenomen die producenten verplicht om hun verantwoordelijkheid te nemen. Alle mensen in vlaanderen die maat 50hebben gaan niet in jouw huis passen
Ik vraag me dan toch af in wat voor maatschappij we leven, geen waarin ik mijn kinderen wil laten leven. Dit is natuurlijk maar één van de vele uitingsvormen van dit egoïstische tijdperk waarin enkel het individualisme nog telt.

Quote: zo'n probleem maken van grote voeten, grote voeten zijn toch aantrekkelijk hihi tis nie negatief bedoeld hoor

Ik heb het helaas nog niet gemerkt dat ik een meidenmagneet ben
Ik zal wel eens op die site kijken. Gelukkig heb ik in februari nog een paar Meindl-schoenen gekocht bij Mertenssport, dus iedereen met deze maat weet waar hij terecht kan. Ik heb er deze keer wel weer 3 maanden op moeten wachten en dan moet je ook nog eens in de juiste maanden van het jaar schoenen bestellen, want die paar die er zijn zijn snel weg. Ze durven niet een marge te nemen omdat ze beslist niet met schoenen willen blijven zitten.

Waar ik meer een probleem mee heb is met het kopen van sportschoenen waar ik geen blaren van krijg (vrij brede voeten met als gevolg schuiving), stevige bergschoenen (laatste keer heb ik 5 jaar lang rode tenen gehad en ik heb er maanden mee moeten lopen omdat ik geen andere schoen vond, wat wel wat woede heeft opgewekt ) en skates. Ik zou graag willen skaten maar ze zijn er niet. Waarom een ander wel en ik niet

Maar goed, ik ben optimistisch van nature. Ik heb vernomen van sommige verkopers dat de vraag toeneemt en dat er steeds meer een markt is voor de grote maten en dat ze voorzien dat het over 10 jaar al een stuk beter zal zijn. I keep my fingers crossed.
De eerste producent die in alle maten schoenen maakt verdient een grote onderscheiding, de nobelprijs ofzo.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

c'est moi.
Maar dat is logisch (citaat van JC)
Plaats reactie