Voorafgaande controles en veiligheidsmaatregelen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

ONZE SITE: PRAKTIJKEXAMEN B

Afbeelding

Op onze site vind je trouwens van sommige merken zeer gedetailleerde afbeeldingen, met aanwijzingen en close up's.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Svenn, handige site. Daar staan de foto's en informatie op die ik zocht. Ik mis. Moderators, misschien iets voor de links op deze website? Hij staat er nog niet bij voorzover ik het zie.
Eugene, handige tekening, ik had deze nog niet gevonden.

Beiden merci voor de informatie.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Svenn, overigens nog een goede tip van de radiatordop, want dat zou ik zomaar kunnen doen. Dat zijn van die dingen waar je niet bij stilstaat als je geen ervaring hebt.
Nu heb ik inmiddels gelezen dat je minstens 10 minuten moet wachten voor je al die controles doet op een vlakke weg (dat laatste is logisch).
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

svenn schreef: 2- ik zou die controles doen VOOR je de weg opgaat
=&gt als 't te weinig is, kan je er nog iets aan doen, eens je op weg bent, is 't te laat (brandstof, vloeistoffen en bandendruk bvb)

svenn
Bandendruk moet je voor zover ik weet sowieso controleren voor je vertrekt. Anders zijn je banden warmgereden, en ga je een foutief resultaat aflezen op je meettoestel.. Of mis ik de bal?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Dat klopt, Rafael. Als je thuis vertrekt en tegen 50 km/h één kilometer verder naar een tankstation rijdt, zal de bandendruk nog niet noemenswaardig gewijzigd zijn. Maar als je stopt aan een tankstation langsheen een Duitse autosnelweg nadat je een half uurtje 200 km/h gereden hebt, zal de bandendruk merkelijk verhoogd zijn. In dit geval mag je dan ook geen lucht laten ontsnappen uit de banden, anders zal de druk te laag zijn zodra de banden afgekoeld zijn.

Als je de bandendruk controleert, doe het dan niet zo maar ongeveer. Beter een klein beetje teveel dan te weinig. En vooral zorgen voor dezelfde bandendruk op linker- en rechterwiel van eenzelfde as, en voor de juiste verhouding (meer of minder) tussen vooras en achteras. De wagen kan anders in een snel genomen bocht of bij sterk afremmen een ongewenst stuurgedrag vertonen.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:13 am, in totaal 1 keer bewerkt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

En als je een dop ziet waar 710 op staat, dan is dat de olievuldop waarvan je het opschrift ondersteboven aan het lezen bent.

Afbeelding
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik ook niet, eerlijk gezegd.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

eugeen schreef: Kijk ook even op de site onder

PRAKTIJKEXAMEN B / BE
Daar staat extra info over het praktijkexamen zoals het zal zijn vanaf 5 september.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

GAST schreef: eugeen schreef:
Kijk ook even op de site onder

PRAKTIJKEXAMEN B / BE
Daar staat extra info over het praktijkexamen zoals het zal zijn vanaf 5 september.
Ik begrijp uw joke niet?
Plaats reactie