praktijk examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
tomaat
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2006, 00:00

Bericht door tomaat »

nu je het zegt.. maar volgens mij klopt er dan iets niet in hun verhaal. Volgens mij benoemen ze de manoeuvers fout. Lijkt me straf dat ze u manoeuvers laten uitvoeren die niet bij het examen op het pleintje horen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

tomaat schreef: nu je het zegt.. maar volgens mij klopt er dan iets niet in hun verhaal. Volgens mij benoemen ze de manoeuvers fout. Lijkt me straf dat ze u manoeuvers laten uitvoeren die niet bij het examen op het pleintje horen.
Die indruk heb ik ook want het manoeuvre achteruit rijden in een bocht bestaat bij mijn weten nog altijd niet.

@
verdrietig meisje
Bedoel je soms het keren in een straat (want daar moet je wel achteruit in rijden)

@ kriske,
Quote: ik heb niet vooruit in een parking moeten rijden , maar wel in een bocht achteruit!!
Hier zul je ook nergens vinden dat je vooruit in een parking moet rijden dus zou het bij jou misschien ook gaan over het keren in een straat
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

1 schreef: ik heb niet vooruit in een parking moeten rijden , maar wel in een bocht achteruit!!
2 schreef: ik ben er niet door doordat ik niet wist dat ik achteruit in een bocht moest gaan en doordat ik enkel had geoefend op recht achteruit gaan! Ik panikeerde dus!

Hoe kan dat nu dat je dit niet wist????
Dat staat op de site onder PRAKTIJKEXAMEN uitgelegd en zelfs met een animatiefilmpje geïllustreerd.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik dacht ook meteen aan het keren in de straat maar ze zou het ook nog kunnen hebben over het achteruit inparkeren als dat voor september nog niet bestond (geen idee van hoe de maneuvres eerst waren).

@Verdrietig meisje
Hoe komt het dat jij dat niet wist van die maneuvres?
Heb je niet goed op het blaadje gekeken of kreeg jij vorig jaar toen jij jouw theorieëxamen deed geen blaadje waarop de veranderingen stonden?
Dit is ook een vraagje aan Eugeen en de rest. Misschien heeft het GOCA pas laat de juiste blaadjes meegegeven en zijn er mensen die het daardoor niet weten.

Hoe dan ook, als je een paar weken de juiste maneuvres oefent dan zal het vast wel lukken. Je weet toch dat je ook moet weten hoe het onder de motorkap zit met die vaten en het oliepijl nakijken enzo. Je moet ook weten hoe je de ruitenverwarming voor en achter aanzet (als die er zit) en nog wat dingen. Bekijk het eens goed na, het staat inderdaad allemaal op deze website.

@JC

Zalig als je dat ziet terwijl je jouw Duveltje zit te drinken
Spijtig dat je geen camera bijhad.
Hoe grappig het ook is, het is toch wel erg vreemd dat zo iemand heeft kunnen slagen voor zijn rijexamen. Dan werd/wordt er toch onvoldoende op alle essentiële vaardigheden getoetst. We weten natuurlijk niet zeker ofdat hij in België examen heeft gedaan, maar die kans lijkt mij groot.

@iedereen
Ik heb les in een Opel Astra. Ik weet altijd nog niet waar de knopjes zitten voor de ruitverwarming. Ik zou het op prijs stellen als iemand een foto van het dashboard hierop zou kunnen zetten (of me ernaar verwijzen) en erbij zou zetten waar die knopjes zitten. Ik heb zelf geen digitaal toestel en ben op dat vlak nogal een digibeet
Aangezien de meeste mensen les krijgen in een Opel Astra (bij mijn weten) zou het misschien zoiezo handig zijn om dat in detail uit te leggen en daar een sticky van te maken in deze rubriek. Het is maar een voorstel.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

BBB schreef: Misschien heeft het GOCA pas laat de juiste blaadjes meegegeven en zijn er mensen die het daardoor niet weten.
Maar op onze site staat het.

Jongeren die met praktijk bezig zijn kunnen best toch ook eens de site raadplegen.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

@BBB:

Ik had het niet vermeld voor die parkerende klungelaar omdat het te cliché was. Inderdaad, het betrof de spreekwoordelijke klak (pet voor de nederlanders) en een paarse bomma. Dit soort chauffeurs heeft het rijbewijs gekregen na een verklaring op eer !
Queentjeuh
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2005, 00:00

Bericht door Queentjeuh »

digital schreef: Ik zou zeggen:
- Waar bevindt het remvloeistofreservoir zich?
- Waar bevindt het servovloeistofreservoir zich? (indien aanwezig)
- Stel de hoogte van je stuurkolom in.
- Zet de verwarming op. Ontwasem de ruiten.
- ...

Zie ook volgende folder
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
Klik: rijbewijs - publicaties - folder B

Hehe telkens als ik nu ontwasem van de ruiten lees
heb ik een binnenpretje

Mijn manoeuvres verliepen perfect en ik was zo tevreden
dat ik met plezier al die andere controles uitvoerde.
Opeens kwam er uit mijn examinators mond :
Ontwasem de ruiten !

Ze stond naast de vooruit - en ik héél zelfzeker - laat de sproeiers gaan
vd ruitenwisser. Douchen was dus niet meer nodig voor haar
Ik heb nog naged8 : ' gaat ze nu echt naast die auto blijven staan ? '
' Dit is niet de ontwaseming he juffrouwke ! '
Ik wist nogthans wat het was hoor, maar gewoon TE zelfzeker en blij zijn is absoluut niet goed
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Queentjeuh schreef: Ze stond naast de vooruit - en ik héél zelfzeker - laat de sproeiers gaan
Zie maar dat je dat niet doet als er een politieman naast je wagen staat, zodat hij zijn klak moet uitwringen!

Als de auto stilgestaan heeft en er veel water op de voorruit ligt, kun je trouwens ook met de eerste slag van de voorruitwissers voor een douche naast de wagen zorgen.
kriske

alles veranderd steeds !!

Bericht door kriske »

ik heb niet vooruit in een parking moeten rijden , maar wel in een bocht achteruit!!
Plaats reactie