Model 2: Voorlopig rijbewijs vervallen wat dan?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Model 2: Voorlopig rijbewijs vervallen wat dan?

Bericht door digital »

Dophie schreef: Hallo, ik heb gekozen voor model 2 maar mijn voorlopig rijbewijs vervalt midden september. ik ga nog op vakantie dus kan ik pas begin spetember gaan, stel dat ik er niet door ben wat moet ik dan doen? Groetjes
Als je niet slaagd voor je examen, raad ik je aan, om je voorlopig rijbewijs in te ruilen voor een model 1 of model 3. Tenminste als je tot nu toe nog niet geruild hebt. Je hebt hiertoe 1x de mogelijk om dit te doen tijdens de geldigheid van je voorlopig rijbewijs.

Volgende mogelijkheden zijn toegelaten:
M1 -&gt M2
M2 -&gt M1 of M3
M3 -&gt M2

Reeds doorlopen stage blijft gelden.
Voor jou gaat het dus M1 of M3 zijn.

Als je M1 kiest mag je na 3 maanden (6-3=3) terug op examen.
Je moet dan wel 2 extra lessen nemen.

Als je M3 kiest mag je na 6 maanden (9-3=6) terug op examen.
Je hoeft geen extra lessen te nemen.

In beide gevallen mag je enkel met een begeleider rijden.
Dophie

Model 2: Voorlopig rijbewijs vervallen wat dan?

Bericht door Dophie »

Hallo, ik heb gekozen voor model 2 maar mijn voorlopig rijbewijs vervalt midden september. ik ga nog op vakantie dus kan ik pas begin spetember gaan, stel dat ik er niet door ben wat moet ik dan doen? Groetjes
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Op nieuw gaan?

Beste Dophie,

Vermits je het hebt over model 2 kunt je onbeperkt opnieuw op examen gaan.

Wat het nadeel er wel van is, is dat als je voorlopig rijbewijs vervallen is je niet meer alleen moogt rijden.
Dus oefenen zit er dan niet meer in.

Maar je kunt wel op examen blijven gaan met de rijschool

Heb je je laatste 2 uren al genomen?
En een goede raad maak nu reeds een afspraak samen met je rijschool voor je examen, wacht zeker niet tot het laatste moment.

Ik hoop natuurlijk dat je hier binnenkort vermeld dat je van de eerste keer geslaagd bent.

Veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als je niet slaagd voor je examen, raad ik je aan, om je voorlopig rijbewijs in te ruilen voor een model 1 of model 3. Tenminste als je tot nu toe nog niet geruild hebt. Je hebt hiertoe 1x de mogelijk om dit te doen tijdens de geldigheid van je voorlopig rijbewijs
Zoals Digital al schreef moet je veranderen VOOR je voorlopig rijbewijs vervallen is.

IK zou dus eerst op examen gaan, stel dat je toch geslaagd bent hoef je de rest niet meer te doen.

Er dus wel op letten dat als je dan toch zou veranderen het zeker op tijd doet.

De reden dat ik het NIET vermeld heb om te veranderen van voorlopig rijbewijs is: Dat je misschien zelfs nog 2 keer op examen kunt gaan (als je snel afspreekt) voor je model 2 verlopen is.

Als je dan slaagt is het niet nodig om te veranderen.
Wat niet wegneemt dat de raad van Digital juist is. Maar ik zou eerst de kat uit de boom kijken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Model 2: Voorlopig rijbewijs vervallen wat dan?

Bericht door digital »

Dophie schreef: ...mijn voorlopig rijbewijs vervalt midden september....ik ga nog op vakantie dus kan ik pas begin spetember gaan,
Ik denk dat Dophie nog maar 1 examen gaat kunnen doen, tenzij dat de rijschool nog een 2de afspraak kan realiseren binnen de 2 weken.
Dophie

Bericht door Dophie »

Kan ik dan nu al best veranderen van model? of nog niet?
Plaats reactie