Moet ik nu praktijklessen volgen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Michael Fluyt

Moet ik nu praktijklessen volgen?

Bericht door Michael Fluyt »

hey,

Ik heb in 2003 mijn theoretisch examen gedaan en was toen geslaagd. Ik heb toen 9 maand met mijn vader meegereden en heb toen 4uur lessen met de rijschool gedaan omdat het onmogelijk was om met onze auto het examen te doen. Ik heb ondertusse vorig jaar 3 keer mijn praktisch examen gedaan, maar was iedere gezakt. Mijn voorlopig rijbewijs is nu verlopen en de rijschool zegt dat ik nu 8uur les moet nemen, maar dit is ondertussen al een jaar geleden en de wetgeving is veranderd, maar nu weet ik niet of die wetgeving ook geldt voor de mensen die reeds bezig waren met hun examen. Moet ik nu nog steeds die 8uur les nemen alvorens ik opnieuw een praktisch examen mag doen?

Ik zou graag deze zomer toch nog eens proberen en het zou een hele gelduitsparing zijn moest ik deze 8uur niet moeten nemen. Ik zou dus graag zo snel mogelijk een antwoord krijgen.
alvast bedankt

groetjes
Michael Fluyt
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,
Quote: Mijn voorlopig rijbewijs is nu verlopen en de rijschool zegt dat ik nu 8uur les moet nemen
Dat is juist.
Quote: en de wetgeving is veranderd


Dat is niet veranderd.
Quote: het zou een hele gelduitsparing zijn moest ik deze 8uur niet moeten nemen


Zorg ervoor dat, na het lukken in je theorie-examen (2003) je binnen de 3 jaar je echt rijbewijs hebt, of je kan de theorie ook nog eens opnieuw doen.

Alvast veel succes deze zomer en laat weten hoe het afloopt.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Moet ik nu praktijklessen volgen?

Bericht door digital »

Michael Fluyt schreef: hey,
en de wetgeving is veranderd
3 jaar na je verval van je voorlopig rijbewijs kun je opnieuw een voorlopig rijbewijs bekomen (M1, M2 of M3).
Je moet dan wel opnieuw theorie-examens afleggen.
Plaats reactie