Examen zonder begleider?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Mars83

Examen zonder begleider?

Bericht door Mars83 »

Ik heb rijopleiding model 2 gevolgd, dus met rijschool. Ondertussen heb ik mijn voorlopig rijbewijs en heb ik al 1x examen gedaan met rijschoolvoertuig en met begleider van rijschool(enkel voor maneuvers erdoor). Nu is mijn vraag of ik mijn examen(op de weg dan) opnieuw zou kunnen doen maar dan met mijn eigen wagen en zonder die persoon van rijschool? Omdat ik met hem al zoveel ruzie gemaakt heb, en ik betrouw hem niet meer, en weiger met hem nog eens een examen af te leggen. Of ben je verplicht in model 2 rijopleiding ook je examen te doen met rijschool? Ik zie dit eigenlijk niet meer zitten, en zoek dus een oplossing, kan iemand advies geven?

mvg
Maarten
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Dit is alvast wat op de site staat i.v.m. Model 2
Quote:
9. Praktijkexamen

- Wanneer? Ten vroegste na 3 maanden stage en ten laatste na 6 maanden stage.
- Waar? In een erkend examencentrum.
- Met welk voertuig? Met een voertuig van de rijschool waar zij het praktische onderricht volgden en met bijstand van een instructeur.
Ik vermoed dat straks een van de instructeurs wel dieper zal ingaan op jouw vraag.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ok alvast bedankt, wel niet zo'n bemoedigende tekst
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Mijn advies in dit geval is dat je naar de verantwoordelijke van de rijschool stapt en daar een andere lesgever vraagt.
Je hoeft daarbij geen uitleg te geven als je dat niet wilt (mag wel)
maar elke verantwoordelijke zal naar mijn mening zo slim moeten zijn om je dan een andere lesgever toe te kennen.
Je hebt geld genoeg moeten neertellen en het minste wat je mag verwachten is dat daar kwaliteit tegenover staat.

Alvast veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Blanqie83
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2005, 00:00

Bericht door Blanqie83 »

ok bedankt, en khad die vele eerder moeten doen al tijdens de opleiding, maja ik liet die vent maar doen, nu achteraf heb ik al van een vriend gehoord die ook bij die rijschool geweest is dat een andere begeleider toegaf dat meerdere mensen problemen hebben met hem, dus dan ligt het niet aan mij:). Ik vind dat een begleider moet motiveren en niet demotiveren met "ik buis jou", en "ge luistert nooit en ge zult buizen" of "voor je examen zal je wel 2 of 3 keer moeten gaan ipv 1keer er meteen door" etc". die bewuste ochtend van het examen dan nog, hele weg tot examencentrum viel ik nergens stil, maneuvers viel ik nergens stil(zat hij niet bij in auto he), en dan voor de stadsrit, ging hij naast mij zitten, en ik viel voortdurend stil, dat klopt toch ergens niet. volgens mij heeft hij dat gemanipuleerd, maar ik kan dat toch niet bewijzen. maar daardoor is dus mijn vertrouwen helemaal weg (en ook mijn motivatie is weg door heel de voorgeschiedenis van tijdens de opleiding). maar alvast bedankt, kzal eens met die verantwoordelijke gaan praten van de rijschool.

mvg
Maarten
Plaats reactie