Beste,
Er word steeds gezegd de handen op Kwart voor Negen te houden. Ik hoorde echter ook dat men onder andere in Amerika tegenwoordig aanleert de handen op Twintig voor Vier te houden. Dit zou niet slechter sturen maar vooral wel comfortabeler, aangezien de ellenbogen dan meer naast het lichaam hangen. Eerlijk gezegd vind ik kwart voor negen ook wat krampachtig. Mag deze positie ook? Of zal je meteen gebuisd worden als je dit doet?
Alvast Bedankt.
Stuur positie
Re: Stuur positie
Doe maar ongeveer 10 voor 2 ...
Is niet echt toevallig ook waar de duimposities op het stuur staan
Merk ook hoe je je (onder)arm naar buiten moet draaien om ze "20 voor 4" te zetten
Dat gaat je reactie vertragen
Is niet echt toevallig ook waar de duimposities op het stuur staan
Merk ook hoe je je (onder)arm naar buiten moet draaien om ze "20 voor 4" te zetten
Dat gaat je reactie vertragen
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Stuur positie
"20 voor 4",wordt hier niet echt toegelaten alhoewel het ook voordelen heeft. Meer directe stuuruitslag en minder vermoeiend op lange ritten.
Nadeel: minder tegenkracht bij een botsing of keihard remmen waarbij het hoofd meer naar voor en het lichaam omhoog komt.
Nadeel: minder tegenkracht bij een botsing of keihard remmen waarbij het hoofd meer naar voor en het lichaam omhoog komt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: Stuur positie
Kwart voor 9 en 10 voor 10 worden na het examen meestal "rijden met het elleboogje op de deur"
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)