Waar kan ik veilig keren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kai
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2016, 19:30

Waar kan ik veilig keren?

Bericht door Kai »

Ik kom van de Nieuwe Baan (zie link onderaan) en wil naar Euroflora (grijs gebouw links vlak na kruispunt). Ik rijd op het baanvak dat dus het verst weg ligt van de parking. Aan het kruispunt mag ik niet naar links om zo op de parking te rijden. Iets na het kruispunt staan de pijlen in de richting weg van de parking dus ik mag ook niet via het middenvak de parking oprijden. Nog wat verder liggen verdrijvingsvlakken met een beetje ruimte tussen. Waar kan ik mij het best keren om op de parking te geraken?


https://maps.app.goo.gl/EUzWrZ47ZB9iTjz3A
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Waar kan ik veilig keren?

Bericht door de rijprof »

Aan het kruispunt mag ik niet naar links om zo op de parking te rijden.
Waarom denk je dat afslaan naar de Kleistraat niet mag?
Nog wat verder liggen verdrijvingsvlakken met een beetje ruimte tussen. Waar kan ik mij het best keren om op de parking te geraken?
Als je één van de iets bredere openingen kiest, moet keren toch kunnen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Kai
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2016, 19:30

Re: Waar kan ik veilig keren?

Bericht door Kai »

Ik keer mij nu altijd via die ruimte tussen de verdrijvingsvlakken maar wil zeker zijn dat dit de veiligste manier is.

Wat de kleiweg betreft: er staan idd geen verbodsborden of eenrichtingsborden. Ik heb echter nog nooit iemand daar naar links zien afslaan, er staat geen pijl op het kruispunt om naar links af te slaan, wat niet verplicht is, maar voor rechts staat ie er dan wel. Er kan ook maar 1 auto door dus als ze van de parking komen dien je te wachten op het kruispunt. De auto's die via daar van de parking komen hebben overigens geen verkeerslichten (enkel de andere kant), ik vind dat vrij raar om maar aan 1 kant lichten te hebben. Op de parking liggen ook pijlen, je kan dan via dat kruispunt enkel op dat ene deel van de parking parkeren denk ik, anders rijd je tegen de richting van de pijlen in. Sorry ik vind het daar echt vrij onduidelijk :shock: Maar ik mag er dus naar links? En is dat dan het veiligst? Of kan ik beter keren tussen die verdrijvingsvlakken zoals ik nu doe?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waar kan ik veilig keren?

Bericht door Inazuma »

Kai schreef: 27 dec 2020, 03:02 Ik kom van de Nieuwe Baan (zie link onderaan) en wil naar Euroflora (grijs gebouw links vlak na kruispunt). Ik rijd op het baanvak dat dus het verst weg ligt van de parking. Aan het kruispunt mag ik niet naar links om zo op de parking te rijden. I

https://maps.app.goo.gl/EUzWrZ47ZB9iTjz3A
Gewoon linksaf die straat in ... ik zie op Streetview niets staan dat dit verbiedt

:idea: tenzij er verbodsborden bijgeplaatst zijn sindsdien :idea:


Volgens pijlen op parking zou je rechtdoor de weide moeten inrijden als je de parking verlaat ... :mrgreen:


Pijlen geven geen toegelaten, verplichte of verboden richting aan op een parking - dat is onwettig gebruik van voorsorteringspijlen ...
Kai
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2016, 19:30

Re: Waar kan ik veilig keren?

Bericht door Kai »

Haha ok zal binnenkort eens gaan kijken en via dat kruispunt naar links gaan (tenzij er verbodsborden zijn bijgeplaatst, denk het niet)
Kai133

Re: Waar kan ik veilig keren?

Bericht door Kai133 »

Ik ben er nog eens geweest en op het vak op naar links te gaan ligt een zeer lange verdrijvingsstrook die niet op streetview te zien is, het mag dus helaas niet
Plaats reactie