Verhuisd van Nederland naar België

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Verhuisd van Nederland naar België

Bericht door digital »

Marzouk schreef: Beste,

Ik heb een vraagje. Ik ben verhuisd van Nederland naar Belgie. Ik had mijn autotheorie al. Maar toen ik naar Belgie kwam moest ik de autotheorie hier in Belgie overnieuw doen.

Ik heb in Nederland 3 keer praktijkexamens gedaan voor de auto en gezakt. En nu heb ik in Belgie mijn theorie gehaald voor auto en dan is nu de vraag: moet ik 9 maanden wachten voordat ik praktijkexamen ga afleggen hier, terwijl ik het in Nederland al 3 keer heb afgelegd. en heb met de autorijschool gereden. en hier belgie ga ik met me man lessen.

Zou graag een antwoord terug krijgen
Voorzover ik je vraag begrepen heb, wil je een vrijstelling voor je stageperiode. Ik zou niet weten waarom je die zou krijgen aangezien je in Nederland helemaal geen stageperiode hebt.

De stageperiode wordt in België bewezen door je voorlopig rijbewijs af te halen. Vanaf die datum ben je verplicht
Model 1: min. 6 maanden te wachten
Model 2: min. 3 maanden te wachten
Model 3: min. 9 maanden te wachten

De gevolgde lessen in Nederland zullen ook niet meetellen aangezien de rijschool in België erkend moet zijn.

Je reeds afgelegde examens in Nederland kunnen beter ook niet meetellen omdat je anders verplicht met de rijschool je examen moet afleggen.

Als je in Nederland geslaagd was, kon je je rijbewijs hier omruilen tegen een Belgisch exemplaar.
Marzouk

Verhuisd van Nederland naar België

Bericht door Marzouk »

Beste,

Ik heb een vraagje. Ik ben verhuisd van Nederland naar Belgie. Ik had mijn autotheorie al. Maar toen ik naar Belgie kwam moest ik de autotheorie hier in Belgie overnieuw doen.

Ik heb in Nederland 3 keer praktijkexamens gedaan voor de auto en gezakt. En nu heb ik in Belgie mijn theorie gehaald voor auto en dan is nu de vraag: moet ik 9 maanden wachten voordat ik praktijkexamen ga afleggen hier, terwijl ik het in Nederland al 3 keer heb afgelegd. en heb met de autorijschool gereden. en hier belgie ga ik met me man lessen.

Zou graag een antwoord terug krijgen
Plaats reactie