praktijk exaam model 2

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Stefanie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2005, 00:00

praktijk exaam model 2

Bericht door Stefanie »

hey!!

Ik heb model 2 gevolgd, en heb 2x mijn exaam gaan afleggen. de 1e maal gebuist met de manouvres en de 2e keer gebuist op de baan. Maar mijn rijbewijs vervalt op 16 mei, wat indien ik geen exaam meer vast krijg voor die datum.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je kunt dan best overschakelen naar model 1 of model 3 voordat je voorlopig rijbewijs vervalt. Je hoeft geen lessen meer te nemen. Je mag dan verder oefenen met begeleider.

Schakel je niet over, dan mag je na verval van je voorlopig rijbewijs, niet meer rijden. Je mag wel deelnemen aan het examen met de rijschool.

Met een leswagen van de rijschool mag je altijd rijden, ook zonder voorlopig rijbewijs.
stefanie2

bijlage

Bericht door stefanie2 »

ik heb ergens iets gelezen van een bijlage bij je vervallen rijbewijs. kan dat ook. want zie het echt niet zitten om van model te veranderen!!!
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: bijlage

Bericht door digital »

stefanie2 schreef: ik heb ergens iets gelezen van een bijlage bij je vervallen rijbewijs. kan dat ook. want zie het echt niet zitten om van model te veranderen!!!
Een vervallen voorlopig rijbewijs ben je verplicht terug binnen te leveren. Je hebt dan zowiezo geen document meer.

Als je toch wil leren rijden met een voorlopig rijbewijs model 2, dan kun je 3 jaar na het verval van je voorlopig rijbewijs opnieuw een voorlopig rijbewijs model 2 bekomen op voorwaarde dat je je theorie examen opnieuw overdoet en verkiest om nog eens 20 uren les te volgen bij de rijschool.
Plaats reactie