Manoeuvres: mag je bij het achteruitrijden even stoppen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Pieter F.

Manoeuvres: mag je bij het achteruitrijden even stoppen?

Bericht door Pieter F. »

Ik ben nu bezig met mijn manoeuvres alleen weet ik niet de juiste afstand die je auto mag hebbben van voor en van achter tijdens het parkeren.
En hoe eigenlijk de proef dat je in de garage moet rijden juist moet doen.
kan je me misschien helpen
Alvast bedankt

groetjes
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Op de site van goca kun je een brochure downloaden.
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
Kies rijbewijs -&gt categorie B -&gt brochure in pdf-formaat

Hier staan de manoeuvers beschreven.

De garage inrijden moet in 2 bewegingen uitgevoerd worden (zie brochure). Vanaf 5/9/2005 hoef je deze proef niet meer te doen.
Sam
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2006, 00:00

Bericht door Sam »

mag je bij het achteruit rijden ( tussen de paaltjes stoppen ) of moet de auto in beweging blijven ?
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

De auto moet in beweging blijven. Je moet in één vloeiende beweging achteruit door de smalle doorgang rijden. Eén keer stoppen en eventueel vooruit rijden om te corrigeren wordt NIET beschouwd als een fout. Hierbij mag je zo ver vooruit rijden als je wil.
Sam
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2006, 00:00

Bericht door Sam »

bedankt voor de snelle reactie. mijn madam zal niet kunnen lachen
nog een vraagje : je krijgt een opening van de breedte van de auto +0.5 meter (tussen de paaltjes). de spiegels mag ik niet meetellen zeker ?
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je moet de breedte van het voertuig nemen met de achteruitkijkspiegels inbegrepen en moet hier 0,5m bijtellen.

-gecorrigeerd-

Laatst aangepast door digital op Zo Apr 17, 2005 10:07 am, in totaal 1 keer bewerkt
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

digital schreef: en moet hier 0,5m bijtellen.
we gaan het haar niet te gemakkelijk maken hé laten we 0.5m nemen

(heb haar trouwens laten oefenen spiegels niet inbegrepen )

-gecorrigeerd-
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste GAST,

Mag ik tussendoor gewoon even kwijt dat we het heel leuk vinden als onze GASTEN ook een naam hebben. Wil je je voor of achternaam echt niet prijsgeven, dan gebruik je maar een schuilnaam.

Misschien een tip voor volgende keer.

PS Registreer je jezelf, dan krijg je wel automatisch een mailtje als er een reactie komt op een bericht van u.
Sam
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2006, 00:00

Bericht door Sam »

eugeen schreef: Beste GAST,

Mag ik tussendoor gewoon even kwijt dat we het heel leuk vinden als onze GASTEN ook een naam hebben. Wil je je voor of achternaam echt niet prijsgeven, dan gebruik je maar een schuilnaam.

Misschien een tip voor volgende keer.

PS Registreer je jezelf, dan krijg je wel automatisch een mailtje als er een reactie komt op een bericht van u.
die gast was ik dus (heb hierboven al wat vragen gesteld). was mijn naam vergeten te vermelden.sorry
Isa
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2006, 00:00

Bericht door Isa »

digital schreef: De auto moet in beweging blijven. Je moet in één vloeiende beweging achteruit door de smalle doorgang rijden. Eén keer stoppen en eventueel vooruit rijden om te corrigeren wordt NIET beschouwd als een fout. Hierbij mag je zo ver vooruit rijden als je wil.
Beste,

betekent dit dat je bij het achteruitrijden tussen de paaltjes ook niet een beetje mag bijremmen moest je plots de indruk hebben dat je te snel rijdt?
of anders gezegd: mag de examinator tijdens het achteruitrijden helemaal je remlicht niet zien aangaan?

vriendelijke groeten, Isa
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: betekent dit dat je bij het achteruitrijden tussen de paaltjes ook niet een beetje mag bijremmen moest je plots de indruk hebben dat je te snel rijdt?
Ja dat mag.
Maar denk eraan dat het zeer belangrijk is bij deze oefening dat je sowieso traag rijdt.
Je kan trager rijden door iets minder gas te geven. Je moet daarvoor nog niet op de remmen te gaan drukken.
Isa
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2006, 00:00

Bericht door Isa »

Bedankt voor uw snelle antwoord.

Ik ben zelf begeleider van mijn echtgenoot en benadruk hem telkens dat hij vooral zééééér traag de manoeuvers moet uitvoeren, maar ik ben nu toch gerustgesteld dat hij een beetje kan afremmen moest hij toch iets te vlug gaan........

Isa
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

kijk ook even op onze site onder PRAKTIJK "B"
Daar staat ook alles uitgeled en vind je animaties.
Plaats reactie