Niet akkoord met uitslag Beroep aantekenen ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Joachimleertrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2018, 18:45

Niet akkoord met uitslag Beroep aantekenen ?

Bericht door Joachimleertrijden »

Beste,

Na rondlezen op het forum besef ik dat het een vrijwel zeker zinloze zaak is, maar toch wil ik dit doen omdat ik vind dat deze examenbeoordeling amper nog iets met rijvaardigheid heeft te maken.

Ik rij alle dagen op en neer van Gent naar Oostende, heel defensief en let goed op alles om me heen maar

Ik ben gebuisd voor twee redenen:

1) de eerste was dat ik bij het schakelen naar 5 per ongeluk in 3 schoot omdat onze versnellingspook nogal moeilijk is en hapert. Ik zeg onmiddellijk, oei ik wou naar 5 gaan de pook hapert soms en is nogal moeillijk... Schakel naar 4 en naar 5 probleem opgelost... Maar krijg achteraf een heel verhaal dat men toerental te hoog was. Alsof ik dat zelf niet weet ik rijd alle dagen autostrade en natuurlijk in 5. Als ik zeg dat ik natuurlijk naar 5 wou maar dat dat natuurlijk de bedoeling niet was en dat iedereen dat soms voor heeft met onze wagen zegt ie de problemen met de wagen kunnen meniet schelen.

2) Het tweede was dat mijn stomme begeleider mij wijst op een 1-richting die ik zelf ook heb gezien. Waar ik dus NIET inrijdt maar omdat mijn begeleider zei pas op dat is een éénrichting wordt dat beschouwd alsof ik zr ben ingereden.

Mijn manoeuvres hoef ik zelfs niet te doen hoewel ik die perfect kan en ik keer terug naar het examencentrum gebuisd.

Sorry hoor maar dit heeft niks meer te maken met kunnen rijden want dat kan ik. Nu moet ik 6 zinloze uur les volgen en 300 euro betalen.

De beroepspprocedure ziet er vrij zinloos uit maar toch ga ik dit doen enkel en alleen in de hoop dat ik niet de eerste ben die zen beklag doet over deze examinator en de manier van beoordelen.

Uiteindelijk zijn hier géén andere getuigen bij en wist ik al van het begin dat deze examinator automatisch iets heeft tegen een "linkse rat” zoals ik met zen "bruine" begeleider. Dus elke mogelijkheid om me te buizen was er 1... Maar uiteindelijk gaat dit wel al lang niet meer of iemand kan rijden of niet ?

Maar een herkansing bij een andere examinator is dus onmogelijk ? En de examinator kan overal slecht schrijven op men blad terwijl ik met meerdere vrienden die allen een rijbewijs hebben heb gereden en geoefend en zij allen vinden dat ik goed, veilig en beter dan hun rijdt. 20 uur les heb gevolgd bij een erkende rijschool en het nut van 6 uur extra totaal niet inzie.

Nou ik hoor het wel of niet of het zin heeft maar die klacht verstuur ik sowieso. Maar zonder herkansing kan ik zelf niet slagen want men manoeuvres heb ik zelf niet moeten uitvoeren en een herkansing is dat een mogelijkheid of niet ? Dat is eigenlijk men vraag. Ik ben zr zeker van dat als ik nu men examen opnieuw afleg ik bij 9 van de 10 examinatoren slaag !

Joachimkanalrijden
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Niet akkoord met uitslag Beroep aantekenen ?

Bericht door GRO »

2) Het tweede was dat mijn stomme begeleider mij wijst op een 1-richting die ik zelf ook heb gezien.
Ik weet niet of jij ons praktijkboek hebt doorgenomen, maar daarin staat uitdrukkelijk de waarschuwing dat als je begeleider iets zegt, wijst, toont (...) het onherroepelijk onvoldoende is.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Niet akkoord met uitslag Beroep aantekenen ?

Bericht door Inazuma »

Joachimleertrijden schreef: 13 okt 2020, 13:39 2) Het tweede was dat mijn stomme begeleider mij wijst op een 1-richting
Dat heeft maar 1 effect:
Uitgesteld (lees gebuisd) en einde examen ...

Je kan bij beroepsprocedure niets gaan doen, enkel tijd verliezen, want het gaat steeds daarop terugkomen ...
Aanwijzingen door begeleider :arrow: gebuisd


Verwijzen naar schakelproblemen met auto :?:
Auto moet technisch in orde zijn als je examen komt afleggen ...
Plaats reactie