Slechte ervaring met examen met rijschool en examenpogingen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Emiliawaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2020, 19:40

Slechte ervaring met examen met rijschool en examenpogingen

Bericht door Emiliawaw »

Dag. Ik had een paar jaar geleden 20u rijlessen gevolgd en ik kon zelfstandig rijden. Door privé omstandigheden heb ik mijn rijbewijs laten vervallen in 2014 en pas in 2015 heb ik 6u + examenbegeleiding gevolgd bij rijschool. Ik ben niet geslaagd en mijn theorie was vervallen. Ik moest dan 3 jaar wachten om mijn voorloppig rijbewijs opnieuw aan te kunnen vragen. Mijn rijlessen zijn dan ook vervallen. Ik heb op het einde van 2019 weer theorieexamen 48 op 50 geslaagd, 20u rijlessen gevolgd en moest 9 maanden stageperiode zelf rijden. Ondertussen is van 9 maar 3 maanden geworden. Zowizo door corona was mijn 9 maanden bijna voorbij en ik wou examen boeken. Ik had een keuze ofwel tot december / januari 2020/2021 wachten ofwel via rijschool een examen te boeken. Ik heb voor duurdere optie gekozen wat blijkt een grote fout te zijn. De begeleider was ongeveer 10-15 minuten te laat en wij zijn ook 10 minuten later bij examenencentrum aangemeld. De auto van rijschool bij opstart en de hele tijd tijdens examen had fout bandenspanning controleren, was versleten en ruitenwissers maakten piepende geluiden. Ik begon mij onzekerd te voelen maar ik heb mijn uiterste best gedaan. Min resultaat voor risico-perceptie test was 8 op 10. Maar van praktijkexamen heb ik voor alles 'onvoldoende' en 'slecht' gekregen. Bovendien ben ik geïnformeerd dat ik nu nog 6u rijles moet volgen om volgende praktijkexamen te boeken! Ik ben tot de grond gestampt in maar 50 minuten tijd. Alles dat ik voor hard gewerkt heb, zo veel betaald, lijkt mij nu geen waarde meer te hebben. Ik was zeker dat na zoveel jaar als ik opnieuw met theorie en rijlessen moet beginnen dat mijn examen teller ook op nul staat. Heeft hier misschien ieamand ervaring mee? Ik ga nooit meer met rijschool naar examen ook als ik opnieuw die 6u rijlessen moet volgen, half jaar wachten... er klopt iets niet! Wat moet ik doen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Slechte ervaring met examen met rijschool en examenpogingen

Bericht door Benny Stinkens »

Dat je opnieuw 6u moet volgen klopt helaas wel.
Alle examenpogingen blijven tellen.
Dat is niet de fout van de rijschool maar van de wetgeving. :idea:

Ik zou eventueel de lessen volgen bij een andere rijschool. :idea:
Je kan dan nog kiezen of je met je eigen wagen of met de rijschool op examen gaat.
Let wel op: Meestal als je in een nieuwe rijschool begint heb je administratie kosten :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Emiliawaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2020, 19:40

Re: Slechte ervaring met examen met rijschool en examenpogingen

Bericht door Emiliawaw »

Bedankt voor uw reactie! Nu als ik weet waar ik sta kan ik opnieuw beginnen. Mvg
Plaats reactie