Rijbewijs 18 m

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
rijbewijsced
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2016, 15:42

Rijbewijs 18 m

Bericht door rijbewijsced »

Beste

Jammer genoeg heb ik problemen met het behalen van mijn rijbewijs. Drie jaar geleden was ik jammer genoeg niet geslaagd en verviel mijn voorlopig rijbewijs waardoor 3 jaar wachttijd. Ik heb 6u rijles gevolgd, rijinstructeur was positief op het laatste proefexamen (twee keer een stukje te traag gereden: 1) nog een beetje 30 km/u gereden waar het terug 50 was 2) een stukje op de autosnelweg dat al terug 120 km/u was. Verder volledig foutloos parcour). Toch ben ik weer tweemaal niet geslaagd...

Ik moet dus terug 6u rijles volgen. Nu ben ik het natuurlijk een beetje beu aan het komen en heb het gevoel dat het misschien beter is om 20u rijles te volgen zodat ik een rijbewijs van 18 maanden heb (heb mijn rijbewijs nu wel dringend nodig).
Omwille van wachttijden in de rijschool zou ik openstaande uren overnemen in een tweetal rijscholen om tot 20u te komen (oa VAB en een plaatselijke rijschool). Is dit mogelijk om de 20u rijles te volgen in verschillende rijscholen en dit allemaal te combineren? (of is het maar mogelijk bij één instructeur?)

Alvast bedankt
Cédric
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs 18 m

Bericht door Inazuma »

In principe mag dat.

Maar 1 van de 2 gaat je wel het bekwaamheidsattest moeten afleveren
(de andere een attest dat je X uren bij hun rijschool gevolgd hebt zodat je aan de 20 uur komt)

Het moeten lesuren bij erkende rijscholen zijn, dus geen "rijbegeleiders" (erkende instructeurs buiten de rijschool om).
Plaats reactie