Verlopen theorie-examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
A39

Verlopen theorie-examen

Bericht door A39 »

Beste

Op 15/09/2017 slaagde ik voor het theorie-examen. De datum van mijn voorlopig rijbewijs (M36) is 25/09/2017.
Morgen staat mijn praktijkexamen gepland, maar ik zit toch met wat zorgen in verband met het 'wat als' indien ik niet zou slagen. Ik beschik over een bekwaamheidsattest waarmee ik mijn M36 nog kan gaan omwisselen voor een M18, wat ik dan ook onmiddellijk zou doen indien ik niet zou slagen. Maar ik vraag me af hoe het dan zit met de geldigheid van het theorie-examen en het voorlopig rijbewijs? Met andere woorden snap ik niet goed tot wanneer ik dan nog tijd heb om wél te slagen voor mijn praktijkexamen. Daarnaast heb ik ook geen idee of andere stappen zijn die ik moet ondernemen om nog in orde te zijn wanneer ik zou terugkeren voor een tweede praktijkexamen.

Natuurlijk wil ik me positief instellen en hopen dat ik morgen gewoon geslaagd ben, maar als ik op deze vragen een antwoord krijg, moet ik vandaag al over één ding minder stressen :)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verlopen theorie-examen

Bericht door Inazuma »

A39 schreef: 07 sep 2020, 12:32 Op 15/09/2017 slaagde ik voor het theorie-examen.
Is nog tot 14 september geldig normaal, maar verlengd nu:

https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... rijexamens

Wanneer de geldigheid van uw theorie-examen vervalt in de periode tussen 16 maart 2020 en 30 december 2020, dan wordt u nog toegelaten tot het praktisch examen tot en met 31 december 2020.

De datum van mijn voorlopig rijbewijs (M36) is 25/09/2017.
geldigheid verlengd tot einde 2020

Maar ik vraag me af hoe het dan zit met de geldigheid van het theorie-examen en het voorlopig rijbewijs?
verlengd tot einde vh jaar

examencentra verzuipen in het werk
tijdig volgende examen plannen, moest je niet slagen
A39

Re: Verlopen theorie-examen

Bericht door A39 »

Bedankt voor het antwoord!

Ik heb echter een bijkomende vraag. Als ik mijn M36 dan morgen zou gaan omwisselen voor een M18, heb ik terug een geldig voorlopig rijbewijs voor 18 maanden (bron: www.rijbewijzer.be). Betekent dit dan ook dat ik in die 18 maanden mijn praktijkexamen kan afleggen? Of gaat dit niet doordat mijn theorie-examen wel ouder is dan drie jaar? En hoe pak ik dit dan aan, stel dat ik toch niet voor eind dit jaar mijn rijbewijs behaal?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Verlopen theorie-examen

Bericht door Benny Stinkens »

Eenmaal dat je theorie vervallen is zal je hem opnieuw moeten afleggen.
Of je nu verandert van voorlopig rijbewijs of niet. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verlopen theorie-examen

Bericht door Inazuma »

A39 schreef: 07 sep 2020, 13:55 Betekent dit dan ook dat ik in die 18 maanden mijn praktijkexamen kan afleggen?
Zolang je theorie geldig is

Om examen te doen is dat tot einde vh jaar

Om rijbewijs om te wisselen, tot 14 september nog ...
Plaats reactie