Waar en hoe examen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bertus

Waar en hoe examen?

Bericht door Bertus »

Heb gehoord dat tegenwoordig niet meer in je woonplaats praktijk examen hoeft te doen?
Klopt dat?

Nu mijn vraag mag ik ook praktijk examen doen in het Waals gedeelte.
Zelf woon in in het vlaams gedeelte.
In het Waals gedeelte is er namelijk geen verplicht terugkom moment.

Verder doe ik toch het liefst examen met een automaat.
Bij ons thuis hebben we alleen automaat,

Wil zes lessen doen en dan examen,
(Dus nog geen VR aangevraagd want dan moet ik drie maanden oefenen voordat ik praktijk examen mag)
Mag dat 4 lessen geschakeld en de laatste twee automaat.
Veel wachtijden om met automaat te kunnen lessen.

In welke plaats kan ik het beste praktijk examen afleggen?
Hoor slechte verhalen over Bree en Geel
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waar en hoe examen?

Bericht door Inazuma »

Als je het terugkommoment wil omzeilen, dat gaat niet door examen af te leggen in een Waals examencentrum ...

Het terugkommoment is een verplichting die in Vlaanderen bestaat na de afgifte van het rijbewijs categorie B.
En die afgifte gebeurt in Vlaanderen, als je in Vlaanderen woont ...


Waar kan je 6 lessen volgen en dan examen doen :?: :?: :?:
In Brussel is het minstens 30 uur ... en die gaan ze echt niet in 6 lessen geven :roll:


Of je een handgeschakeld of automatisch voertuig gebruikt tijdens de rijlessen maakt niet uit
Voertuig dat je gebruikt tijdens praktijk-examen bepaalt of je rijbewijs al dan niet beperkt wordt tot automatische versnellingsbak.


Examens doen of lessen te volgen in ander landsgedeelte dan waar je woont, is vragen om problemen.
Bertus

Re: Waar en hoe examen?

Bericht door Bertus »

Inzuma bedankt vor je reactie

Had begrepen van een rijschoolhouder

Dat in vlaanderen mogelijkheid bestaat 6 praktijklessen te doen en dan praktijkexamen.
Als men zich inschrijft voor een VR dan moet men eerst 3 maanden oefenen voordat men op examen mag.
klopt dat wel?

Probleem is dat de rijschool volgeboekt is ten gevolge achterstand door corona crisis.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Waar en hoe examen?

Bericht door Benny Stinkens »

Dat heb je dan verkeerd begrepen.
In Vlaanderen zal je hoe dan ook een VR moeten hebben en minstens 3 maanden oefenen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waar en hoe examen?

Bericht door Inazuma »

Bertus schreef: 22 aug 2020, 12:24 Had begrepen van een rijschoolhouder
Dat in vlaanderen mogelijkheid bestaat 6 praktijklessen te doen en dan praktijkexamen.
Ja , 6 uur rijlessen en dan examen ... nà dat je voorlopig rijbewijs B verlopen is ... :roll:
Plaats reactie