Welke auto tijdens praktisch examen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jeroen A.

Welke auto tijdens praktisch examen?

Bericht door Jeroen A. »

Hallo

Ik ben vrij recent geslaagd voor mijn theorie-examen rijbewijs B, en ben dus van plan om zo snel mogelijk te leren rijden met mijn voorlopig rijbewijs. Wel vroeg ik mij al af met welke wagen ik kan rijden tijdens het praktisch examen (in de verre toekomst dus)?

Mijn ouders gaan mij leren rijden en ik weet dat ik dan met mijn eigen auto het examen kan gaan afleggen, maar is het dan toch nog mogelijk om dit te doen met een wagen van bijvoorbeeld het examencentrum of een rijschool (zonder hier rijlessen te hebben gevolgd)? Dit omdat mijn vader denkt dat de wagens van de rijschool beter en nieuwer zijn: misschien meer kans op slagen...

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Welke auto tijdens praktisch examen?

Bericht door Benny Stinkens »

Een examencentrum heeft geen wagens en de rijscholen willen dat je minstens 2u les volgt :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Welke auto tijdens praktisch examen?

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef: 13 aug 2020, 18:40 Een examencentrum heeft geen wagens en de rijscholen willen dat je minstens 2u les volgt :idea:
Dat is een wettelijke verplichting

Kandidaat moet 2 u met rijschool rijden als hij het examen met een rijschoolvoertuig (en dus ook rijschoolinstructeur) wenst af te leggen.
Plaats reactie