Stageperiode rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
rijbewijsced
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2016, 15:42

Stageperiode rijbewijs

Bericht door rijbewijsced »

Beste
Ik ben mijn stageperiode voor mijn praktisch rijbewijs begonnen in december, ik dacht dat er een wachttijd was van 9 maanden. Nu zie ik op de site van Vlaanderen dat het terug een wachttijd is van 3 maanden?
https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b-v ... ijbewijs-b
Ik vind het zeer moeilijk met al de tegenstrijdige informatie.

Verder heb ik drie jaar geleden verval gehad van voorlopig rijbewijs na tweemaal praktisch rijexamen. Is het dan ook noodzakelijk voor 6u rijschool aangezien ik terug een nieuw theoretisch rijexamen heb gedaan?

Alvast bedankt
Mvg
Cédric
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Stageperiode rijbewijs

Bericht door Inazuma »

rijbewijsced schreef: 14 jul 2020, 19:38 ik dacht dat er een wachttijd was van 9 maanden.
Nu zie ik op de site van Vlaanderen dat het terug een wachttijd is van 3 maanden?
Was 9 maanden ...
Onwettige beslissing van de Vlaamse regering is midden maart vernietigd door de Raad van State - net bij begin vd corona crisis ...

Bijgevolg nu opnieuw 3 maanden


Verder heb ik drie jaar geleden verval gehad van voorlopig rijbewijs na tweemaal praktisch rijexamen.
De niet geslaagde examens blijven meetellen
Die vallen niet dus weg doordat je voorlopig rijbewijs vervalt, en je vervolgens terugbegint met een ander voorlopig rijbewijs


Is het dan ook noodzakelijk voor 6u rijschool aangezien ik terug een nieuw theoretisch rijexamen heb gedaan?
Ja


Ik ga er hiervoor wel van uit dat je geen voorlopig rijbewijs met begeleider model M12 (12 maanden geldig) aangevraagd hebt ?
En dat je in Vlaanderen examen wil doen ...

Anders moet je 't zeggen ...
Plaats reactie