Routes - Examencentrum Alken - Grote Roost te Sint-Lambrechts Herk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Routes - Examencentrum Alken - Grote Roost te Sint-Lambrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

De Grote Roost is de verbindingsweg tussen het centrum van Sint-Lambrechts Herk en de Hasseltse Dreef te Stevoort.

Eenmaal na de bebouwde kom is de toegelaten snelheid 70 km/h, maar er zijn verschillende onoverzichtelijke kruispunten zonder Voorrangsborden. Mijn conclusie, op deze kruispunten is voorrang van rechts van toepassing. Een aantal kruispunten zijn wel aangekondigd met het bord B17.

Nadien komt men in een zone die gesignaleerd is met een quasi onleesbaar bord, maar ik kan eruit opmaken dat het een zone 50 km/h is en tegelijk een verbodsbord voor zwaar vervoer van meer dan 5 T. Het betreft 1 wit rechthoekig bord met daarop een bord C43 en C21. Mijn conclusie: verboden voor voertuigen met een beladen massa hoger dan 5T en tegelijk een snelheidsbeperking voor alle andere voertuigen. Correct?

Wanneer men vanuit de kant Hasseltse Dreer richting Sint-Lambrechts Herk rijdt, ontmoet men een gelijkaardig bord.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Routes - Examencentrum Alken - Grote Roost te Sint-Lambrechts Herk

Bericht door Inazuma »

Yvan1968 schreef: 14 jun 2020, 15:50 Eenmaal na de bebouwde kom is de toegelaten snelheid 70 km/h, maar er zijn verschillende onoverzichtelijke kruispunten zonder Voorrangsborden. Mijn conclusie, op deze kruispunten is voorrang van rechts van toepassing. Een aantal kruispunten zijn wel aangekondigd met het bord B17.
Dat is voorrang van rechts
Of dat bord er nu staat of niet

Nadien komt men in een zone die gesignaleerd is met een quasi onleesbaar bord, maar ik kan eruit opmaken dat het een zone 50 km/h is en tegelijk een verbodsbord voor zwaar vervoer van meer dan 5 T. Het betreft 1 wit rechthoekig bord met daarop een bord C43 en C21. Mijn conclusie: verboden voor voertuigen met een beladen massa hoger dan 5T en tegelijk een snelheidsbeperking voor alle andere voertuigen. Correct?
Dat was vermoedelijk de bedoeling

Verkeerstekens dienen voldoende zichtbaar te zijn
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/103-art5
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: Routes - Examencentrum Alken - Grote Roost te Sint-Lambrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

Beste,

In orde, bedankt. We zijn gisteren terug voorbij die route gekomen en op de Grote Roost zijn er 2 wegsversmallingen aangelegd. Blijkbaar geldt er dus een zone 50 tussen die 2 wegversmallingen. Op de Grote Roost is er overal voorrang van rechts van toepassing.
Plaats reactie