Rijexamen uitslag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Unicorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:07

Rijexamen uitslag

Bericht door Unicorn »

Hallo

Ik ben niet geslaagd voor mijn praktisch rijexamen en versta niet goed wat er allemaal op het uitslagpapier staat.
Zouden jullie mij hier meer uitleg over kunnen verschaffen? Alvast bedankt

Resultaat: OW
1. Bediening van het voertuig: voorbehoud
1/5.00 schakelen:
Opmerkingen: OW
13 - ECO -
2. Plaats op de openbare weg: Slecht
2/3.00 doorlopende streep:
5. Richtingsverandering: Onvoldoende
5/6.00 kruispunt vrijmaken :
8. Snelheid en verkeersinzicht: Goed
8/6.00 plots remmen :
Opmerkingen: OW
Tussenkomst van de examinator
Fiesta
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jun 2019, 12:46

Re: Rijexamen uitslag

Bericht door Fiesta »

Unicorn schreef: 08 mar 2020, 15:42 Resultaat: OW
1. Bediening van het voertuig: voorbehoud
1/5.00 schakelen:
Opmerkingen: OW
13 - ECO -
2. Plaats op de openbare weg: Slecht
2/3.00 doorlopende streep:
5. Richtingsverandering: Onvoldoende
5/6.00 kruispunt vrijmaken :
8. Snelheid en verkeersinzicht: Goed
8/6.00 plots remmen :
Opmerkingen: OW
Tussenkomst van de examinator
1. Je bediening van het voortuig is niet OK. Waarschijnlijk heb je te vroeg of te laat geschakeld.
2. Je plaats op de openbare weg is onvoldoende en je bent over een doorlopende streep gereden (zware overtreding - eigenlijk stopte het examen hier al.)
5. Ben je misschien hier op een kruispunt blijven staan terwijl er bestuurders aankwamen?

Onderaan je blad staat de tussenkomst van de examinator. Is de examinator misschien ergens tussengekomen op het moment dat het net iets te gevaarlijk ging zijn voor jou of andere bestuurders?
Tussenkomst van de examinator betekent het einde van het examen = ! gebuisd !

Er is nog wel wat werk aan de winkel.
Volg je het examen met een rijschool?
De rij-instructeurs kunnen je alvast voorbereiden op een volgend examen.
Unicorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:07

Re: Rijexamen uitslag

Bericht door Unicorn »

1. Je bediening van het voortuig is niet OK. Waarschijnlijk heb je te vroeg of te laat geschakeld.
2. Je plaats op de openbare weg is onvoldoende en je bent over een doorlopende streep gereden (zware overtreding - eigenlijk stopte het examen hier al.)
5. Ben je misschien hier op een kruispunt blijven staan terwijl er bestuurders aankwamen?

Onderaan je blad staat de tussenkomst van de examinator. Is de examinator misschien ergens tussengekomen op het moment dat het net iets te gevaarlijk ging zijn voor jou of andere bestuurders?
Tussenkomst van de examinator betekent het einde van het examen = ! gebuisd !

Er is nog wel wat werk aan de winkel.
Volg je het examen met een rijschool?
De rij-instructeurs kunnen je alvast voorbereiden op een volgend examen.

Bedankt voor je snelle respons!
Mijn rijden ging goed, de enige opmerking die ik door de examinator kreeg was dat ik niet vlot genoeg een kruispunt overstak (ik belemmerde hier nochtans geen auto's door). Ik heb niet over een doorlopende streep gereden. Ik kwam een kruispunt aangereden waar ik oftewel naar links of rechts moest. Ik moest naar links dus ging me dan voor de lijn gaan positioneren. Hierna kreeg ik de opmerking dat omdat er een doorlopende lijn was dat ik mocht doorrijden. Wat ik niet goed snap? Ik moet toch eerst voorrang verlenen? Dit was in Zottegem. Haar tussenkomst was het moment waarop ze me dit vertelde achteraf.

Voor de rest hield ik mij aan de regels en deed ik alles zoals het moest. Ik denk dat ze mij te streng beoordeeld heeft op dat vlak.
Ik heb 20u rijschool gedaan en heb het examen afgelegd met eigen auto en mama als begeleider.

Groeten
Plaats reactie