parkeren dringende vraaag, help iemand?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
andreavd
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2017, 18:55

parkeren dringende vraaag, help iemand?

Bericht door andreavd »

Hallo
komende week heb ik mijn rijexamen. Nu heb ik mijn 20 uur gedaan voordat het examen veranderde van 1/6/2017. Ik heb hierna nog 1x 2uren gepakt zodat ze mij de nieuwe manouvres konden uitleggen. Die vrouw zei toen dat ze mij die nieuwe manouvres niet kon uitleggen in 2 uurmaar omdat ik niks had bijgeleerd in die 2uur besloot ik om geen rijlessen meer te pakken.

Nu is mij dringende vraag: als je moet achter uit parkeren maakt het dan uit ofdat je het zo doet :
Afbeelding

dus als je rechts moet parkeren gewoon een bocht maakt naar rechts achteruit


ofdat je het zo doet:
Afbeelding

eerst schuins gaan staan en stukje rechtdoor en dan achteruit?
graag snel antwoord alsjeblieft!!
gastt

Re: parkeren dringende vraaag, help iemand?

Bericht door gastt »

Mij heeft die instructeur de nieuwe manoeuvres in een uur geleerd, vind het gek dat die instructrice beweerde dat je dat in een paar uren niet kunt leren. Ze leren gewoon 'trucjes' aan om het te doen, daarna moet je dat gewoon nog oefenen, maar als je die trucjes toepast gaat het zowat altijd goed. Bij mij toch.

Je mag zelf kiezen op je examen of je het in 1x doet, of in stukjes zoals op die foto's. Persoonlijk doe ik vooruit in een vak parkeren in 3 stukken als er weinig plaats is (eerst schuin vooruit, dan achteruit en dan het vak in) en achteruit in 2 stukken (eerst schuin en dan in het vak). Als je het in 1 keer kan dan is daar niks verkeerd aan met voorwaarde dat je recht tussen de lijnen eindigt.

Ik vind het persoonlijk handiger om het in stukken te doen, omdat ik dan zeker ben dat ik juist uitkom.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: parkeren dringende vraaag, help iemand?

Bericht door de rijprof »

Volgens de eerste tekening lukt dat zefs niet, tenzij je bij de aanvangspositie meer naar links rijdt.
Zoals het geïllustreerd is op de GOCA-folder lijkt mij de gemakkelijkste wijze.
Je bent met de eerste beweging reeds half gedraaid hetgeen het achteruit insturen gemakkelijker maakt.
zie ook: www.derijprof.be/manoeuvres.htm

De basis uitleggen en uitproberen kan op een kwartiertje. Oefenen tot het goed lukt, hangt af van leerling tot leerling, maar de meesten kunnen dat na een half uurtje.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie