rijbewijs A oefenterrein

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
xxxstefxxx
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2017, 16:08

rijbewijs A oefenterrein

Bericht door xxxstefxxx »

12 uur les gekregen , ongeveer 60 keer maneuver 7 bocht 30kmh en uitwijk maneuver en precisie rem zonder dat de abs begint te werken.

nu blijkt op het examencentrum dat de bocht groter is en de afstand naar het uitwijk maneuver langer is dan dat ik op geoefent heb.

natuurlijk , eerste proef 58kmh uitgeweken zonder de kegel te raken maar 30cm voorbij de stopcirkel tot stilstand gekomen zonder dat de abs activeerde . de noodstop was 68 kmh maar was in orde .
tweedekeer mijn bocht verkeerd ingeschat iets te wijd aan de uitgang dan 53km en heel lichtjes maar dan ook heel lightjes de kegel geraakt met mijn kniebeschermer , ik hoorde een tokje gelijk dat er een vlieg tegen mijn helm te pletter vloog. goed geremdt , geen abs , verder alles ok .

bam gebuist zonder pardon . als de examinator mijn papieren gaf zij hij , 'sorry maar jij kan echt niet rijden'.
mijn lesgever dacht dat ik erdoor was en heeft niet gezien dat ik de kegel geraakt heb .
de tweedekeer ben ik vergeten naar de gele kegel te kijken om uit te wijken.

ik zoek een rijschool die het identieke terein heeft zoals in brugge voor de motorfiets.

volgende week nog is 90 euro +14 euro voor een tweedekans . dan is het nog is 4 uur erbij omdat het de tweedkeer zal zijn .
en dan nog , ik rij al jaren met een 125 , het verschil met een 300kg zware mashine is groot. zelf weeg ik 130kg + 10 gear.

nog oefenen op terein bij de rijschool waar ik mijn 12 uren heb gekregen heeft geen zin , daar kan ik het opnieuw en opnieuw juist.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs A oefenterrein

Bericht door Inazuma »

Je krijgt méér plaats dan waarop je oefende, en het lukt niet ?

Verkeer is géén aanéénrijging van vooraf ingestudeerde standaardsituaties.
Je moet je kunnen aanpassen
In luttele ogenblikken.

Krappere bochten en 8jes dan wettelijk nodig / op het examen, zijn doorgaans net bedoeld om het examen gemakkelijker te doen aanvoelen.
Als je het krapper kan, kan je het ruimer toch ook ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: rijbewijs A oefenterrein

Bericht door Stefan Peeters »

Sinds wanneer rijden ze met 300 kg zware motoren in de rijschool? :shock:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie