praktijkexamen in het nieuw systeem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

praktijkexamen in het nieuw systeem

Bericht door Gast »

Ik moet volgenden week mijn praktijkexamen gaan doen en ik vroeg me af of je zelf het parkeervak mag kiezen als je loodrecht vooruit of achteruit in een vak moet parkeren. Ook vroeg ik me af of je je gps alleen op de autosnelweg moet gebruiken of ook op de gewone wegen en of je dit gedurende heel je examen gaat moeten gebruiken.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen in het nieuw systeem

Bericht door Benny Stinkens »

Ik moet volgenden week mijn praktijkexamen gaan doen en ik vroeg me af of je zelf het parkeervak mag kiezen als je loodrecht vooruit of achteruit in een vak moet parkeren
Neen, de examinator duid de plaats aan waar jij dit moet doen.
Dit kan naast een auto zijn in een parkeervak, of het kan tussen 2 auto's zijn in een parkeervak.
Ook vroeg ik me af of je je gps alleen op de autosnelweg moet gebruiken of ook op de gewone wegen en of je dit gedurende heel je examen gaat moeten gebruiken.
De examinator geeft je een adres dit moet je dus zien te bereiken op je examen.
Dit kan ook via gewone wegen.
Eenmaal je jou bestemming bereikt hebt krijg je terug gewone instructies.
De examinator kan zelfs tijdens het gsp rijden je nog andere richtingen doen nemen. :idea:
Je kan ook kiezen om zonder gps te rijden :idea: dan moet je gaan rijden via bewegwijzeringen. (via borden dus)
Je examinator zegt dan steeds volg de weg richting "weet ik veel" dan is het aan jou om het bord waar op staat "weet ik veel" te vinden en op te volgen.
Dit is niet tijdens het hele examen zo.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: praktijkexamen in het nieuw systeem

Bericht door Gast »

En als je in een vak naast 1 auto moet parkeren, dan mag je toch over de witte lijn gaan om erin te rijden van het vak er nog naast, toch?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktijkexamen in het nieuw systeem

Bericht door Benny Stinkens »

Deze vraag heb ik beantwoord in dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=24501

Ik ga er van uit dat ook jij daar de vraagsteller bent :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie